دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

زنگ جهاد انرژی در مدارس مازندران نواخته شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران صبح امروز در مراسم نواخته شدن زنگ جهاد انرژی با تاکید بر لزوم مدیریت منابع انرژی در جامعه، اظهار داشت: فرهنگ‌سازی در میان دانش آموزان به عنوان آینده‌سازان اجتماع و آموزش مدیریت استفاده از منابع انرژی ضرورت دارد.

سید علی قاسمی با اشاره به نهادینه مصرف انرژی افزود: بحث انرژی از مسائل مهمی است که باید به آن توجه شود.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش به عنوان نهادی که نقش اصلی و جدی در تربیت و فرهنگ جامعه دارد، وظیفه فرهنگی خود می‌داند که فرهنگ استفاده درست از منابع انرژی را به فرزندان جامعه بیاموزند.

قاسمی با اشاره به نواخته شدن زنگ انرژی در مدارس مازندران، تصریح کرد: انرژی نعمتی خدادادی و امانت در دسترس ما بوده و مردم مازندران می‌توانند با انسجام و اتحاد زمینه استفاده مناسب از انرژی را فراهم آورند.

وی بیان کرد: این مراسم با همکاری اداره کل آموزش و پرورش، آب و فاضلاب، برق و گاز به صورت نمادین در مدرسه اجرا شده تا زمینه برای گسترش فرهنگ استفاده از منابع انرژی فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تاکید کرد: فرهنگ استفاده درست از منابع تجدید ناپذیر در مدارس به دانش آموزان آموخته شود تا فرزندان نیز بتوانند در مدیریت استفاده از منابع انرژی نقش آفرینی کنند و فرهنگ استفاده را بیاموزند.

قاسمی خاطرنشان کرد: انسان‌ها در کنار تغییر آب و هوا و تغییر فصول، تهدید در حوزه انرژی را پدید آورده‌اند و از این رو با استفاده درست می‌توانیم به خوبی نتیجه بگیریم.

 

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text