جمعه 14 اردیبهشت 1403

ریختن زباله در حاشیه جاده معضل بزرگ استان مازندران است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حیدر نوروزی در سخنان پیش از خطبه امروز نماز جمعه ساری، اظهار داشت: در هفته حمل و نقل و راهداری قرار داریم و از 26 آذر تا یکم دی به این هفته نامگذاری شده و این روز برای همیشه برای روز حمل و نقل نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه رهداران از زحمتکشان جامعه هستند، گفت: در زمستان‌ها، نوروز و تعطیلات باید در گردنه ها مستقر باشند به هموطنان و مسافران خدمات ارائه کنند.

نوروزی گفت: راهداری تجسم عینی ایثار در سختی ها بوده، بحث راهداری در استان های مختلف متفاوت بوده و در زمستان ها شروع می‌شود و از یکم دی عملیات راهداری زمستانی به اوج خودش می‌رسد.

وی به وضعیت حمل و نقل در استان اشاره کرد و گفت: وزارت راه و شهرسازی بزرگ ترین و تاثیرگذارترین وزارتخانه در کشور محسوب می‌شود و با 9 مدیرکل در استان ها فعالیت می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: مازندران از نظر جایگاه حمل و نقلی جایگاه ویژه ای دارد و رتبه نخست را در حمل و نقل زمینی و ریلی و دریایی و هوایی در این استان دارد.

وی افزود: این استان در بحث حمل و نقل کشور تاثیر بسزایی دارد و با ارتباط مستقیم به پایتخت کشور و تولیدات کشاورزی  جایگاه ویژه ای در حوزه حمل و نقل دارد و نگاه دولت به این استان ویژه است.

نوروزی بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی در ساخت و بهسازی راه‌های روستایی برنامه‌های ویژه‌ای در استان دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه نحوه ساخت پروژه های راهسازی در کشور به دو صورت ملی و استانی انجام می‌شود، گفت: باید فرهنگ صحیح رانندگی را در جامعه در دستور کار خانواده ها قرار دهیم.

وی با بیان اینکه ریختن زباله در حاشیه جاده معضل بزرگ استان است، گفت: حریم راه‌ها با خود راه تفاوتی ندارد و باید به حریم راه توجه کنیم و ساخت و ساز غیرمجاز حاشیه راه‌ها پرهیز کنیم.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text