یکشنبه 16 اردیبهشت 1403

رهایی 30 دستگاه خودرو پس از باران شدید و تخریب پل در آمل

جمشید نیک‌زاد بعد‌از‌ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان آمل گفت: جمعیت هلال احمر این شهرستان طی روزهای گذشته با بارش شدید باران، ایجاد سیلاب و آب‌گرفتگی عملیات زیادی را در سطح شهر، روستا، مناطق جنگلی و کوهستانی انجام داده است.

وی افزود: عصر روز گذشته با بارش شدید باران در بخش امامزاده عبدالله شاهد طغیان آلشرود در منطقه جنگلی، تفریحی و گردشگری روستای سنگ‌درکا بودیم که در این بین یک‌دهنه پل به‌شدت تخریب شد.

نیک‌زاد با اعلام اینکه پس از تماس تلفنی با شماره 112 ندای امداد در ساعت 17 این خبر با جمعیت هلال احمر در آمل مخابره شد، گفت: بلافاصله عوامل امدادی و داوطلبان جمعیت هلال احمر وارد میدان شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر آمل با اعلام اینکه با شدت زیاد ریزش باران و طغیان رودخانه در این منطقه به‌همراه تخریب پل حدود 30 دستگاه خودروی سواری با خانواده محبوس شدند، ادامه داد: در بین مسافران و گردشگران این منطقه تفریحی نیز یک پیرزن بد حال که دارای بیماری قلبی بود نیز حضور داشت.

این مسئول با تاکید بر اینکه در این عملیات از یک دستگاه آمبولانس، دو دستگاه ماشین کمک‌دار و سه اکیپ امدادی با وسایل مجهز امداد و نجات استفاده کردیم، تصریح کرد: مسئولان شهری آمل در این بین احساس مسئولیت مطلوبی داشتند و حتی سرپرست فرمانداری ویژه، بخشدار و شهردار امامزاده عبدالله از نزدیک شاهد امدادرسانی به افراد بودند.

نیک‌زاد با تاکید بر اینکه با کمک شهرداری امامزاده عبدالله پس از بکارگیری دو دستگاه خودروی راه‌سازی لودر و پنج دستگاه کامیون دست به عملیات خاک‌برداری زدیم، گفت: داوطلبان جمعیت هلال احمر نخستین افرادی بودند که در این بین با به‌کمر بستن طناب و گذر از رودخانه خود را به افراد نگران و محبوس در منطقه رساندند.

وی افزود: این جمعیت با توزیع آب معدنی و خرما بین مسافران و گردشگرانی که پشت پل تخریب شده از طغیان رودخانه ماندند، سعی بر ایجاد آرامش روحی و روانی داشتند.

رئیس جمعیت هلال احمر آمل با اشاره به اینکه این عملیات به‌مدت 6 ساعت به طول انجامید، گفت: این عملیات تا ساعت 24 دیشب طول کشید و با خاک‌برداری و پر کردن پل تخریب شده حدود 70 مسافر و گردشگر به همراه 30 دستگاه خودروی سواری رهایی یافتند.

این مسئول با اشاره به اینکه با ایجاد راه انحرافی بر بستر رودخانه اقدام به بازگشایی جاده جایگزین کردیم، گفت: خوشبختانه در این بین همه افراد به سلامت و صحت جان سالم به در بردند.

نیک‌زاد با اشاره به ریزش سنگ در محور مواصلاتی هراز طی روزهای گذشته یادآور شد: در منطقه پل گزنک هم در روزهای پایانی هفته گذشته به‌دلیل بارندگی و سیلاب گل‌ولای مسدود شدن مقطعی جاده را شاهد بودیم که با حضور نیروهای امدادی جاده‌ای پایگاه‌های هلال ‌احمر گزنک و کهرود و حضور سه اکیپ راهداری بخش لاریجان عملیات امداد‌رسانی با 10 نفر از نیروهای جاده‌ای آغاز شد که در آن جسارت‌های مالی زیادی گزارش شد.

وی با اشاره به تلاش سه ساعته برای بازگشایی مسیر گفت: دو دستگاه خودرو نیز طی ریزش سنگ از کوه دچار خسارت شدند که در این بین سرنشین زن یک دستگاه خودرو پورشه با آسیب‌دیدگی روانه مرکز درمانی بایجان شده و جراحت سطحی سرنشین خودروی سواری آسیب‌دیده پیکان هم به صورت سرپایی درمان شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر آمل از آب‌گرفتگی در 31 نقطه شهری در پی بارندگی عصر روز پنج‌شنبه گذشته خبر داد و بیان کرد: با بالا آمدن آب در سطح معابر و نقاط شهری نظیر کوچه‌ها، منازل و معابر 31 نقطه دچار آب‌گرفتگی شد که حتی در برخی مناطق ریزش چاه منازل را منجر شد.

این مسئول گفت: پنج اکیپ امدادی از جمعیت هلال‌احمر با تجهیزات کامل برای نجات همشهریان با همکاری نیروهای آتش‌نشانی و خدمات شهری وارد میدان شدند.

 

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text