شنبه 15 اردیبهشت 1403

ذخیره‌سازی 26 هزار تن پرتقال شب عید

محمد جعفری پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، اظهار کرد: بر اساس مصوبه کمیته تنظیم بازار کشور مقرر شده بود که با دبیری سازمان تعاون روستایی مازندران، به میزان 41 ھزار و 500 تن انواع پرتقال برای تنظیم بازار شب عید کشور ذخیره‌سازی شود که این میزان به 26 هزار تن تقلیل یافت.

وی درباره علت این کاهش، افزود: بخش خصوصی وارد میدان شده و نسبت به ذخیره‌سازی مرکبات شب عید اقدام کرده است که نه تنها با این موضوع مخالفتی نداریم بلکه از آن استقبال کردیم.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی مازندران ادامه داد: تا امروز، 8 هزار تن انواع پرتقال توسط سازمان تعاونی روستایی مازندران ذخیره‌سازی شده است.

بانک‌ها نسبت به پرداخت تسهیلات خسارت‌زدگان برف و سرما تمکین نکردند

وی درباره استمهال خسارت‌های وارده به کشاورزان مازندرانی در زمستان سال گذشته، گفت: مجموع این خسارت‌ها 900 میلیارد تومان است که با توجه به مستندات ارائه شده، مقرر شد 123 میلیارد تومان تسهیلات بانکی توسط بانک‌های کشاورزی، رفاه، صادرات، تجارت و ملت به خسارت‌دیدگان پرداخت شود.

جعفری بیان داشت: لیست نهایی به مدیریت بحران وزارت کشور ارسال و قرار شد تا این مبلغ توسط بانک‌ها پرداخت شود اما تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده و بانک‌های عامل نسبت به پرداخت تعهدات خود تمکین نکردند.

وی در پایان گفت: عدم تمکین بانک‌ها ضمن اینکه مغایر با بند «د» قانون بودجه 93 است، باعث نگرانی و دلسردی کشاورزان و وارد آمدن فشار سنگین مالی به آنها شده است به طوری که نسبت به ادامه فعالیت‌های خود، رغبت و امیدواری ندارند.

به گزارش فارس، استمهال بدهی کشاورزان که قرار بود تا بار خسارت‌ها و نگرانی‌های آنها را کاهش دهد؛ اکنون باعث نگاه بدبینانه کشاورزان به مصوبات دولت در حمایت از کشاورزان تبدیل شده است، به طوری که این روزها مراجعه‌های کشاورزان خسارت‌دیده به فرمانداری‌ها، ادارات جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و واحدهای مختلف سازمان جهادکشاورزی استان مازندران افزایش یافته است.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text