جمعه 14 اردیبهشت 1403

دومین نمایشگاه گل و گیاه در آمل برپا می شود

 از ساری ، الیاس لاریجانی با اشاره به اینکه دومین نمایشگاه گل وگیاه بدون حمایت های مسئولین برگزار می شود گفت: در این نمایشگاه بیش از 60 غرفه از استان های مازندران ، گیلان ، گلستان ، البرز و محلات حضور دارند.

وی با بیان اینکه برپایی چنین نمایشگاهی نیازمند حمایت و مشارکت مسئولین است افزود: متاسفانه 10 روزمانده به افتتاح نمایشگاه نامه ای به فرمانداری ویژه آمل نوشته شد و درخواست برگزاری جلسه جهت هماهنگی صورت گرفت که تا کنون جلسه ای برگزار نشد.

نایب رئیس اتحادیه گل و گیاه مازندران با قدردانی از حمایت های مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری آمل بیان داشت: تمام برپایی این نمایشگاه با هزینه شخصی می باشد.

لاریجانی تاکید کرد: در شهرستان آمل بیش از 500 بهره بردار گل و گیاه مشغول به فعالیت هستند و تنها شهری در ایران هستیم که به جز سه در طول سال حداقل 3 الی 5 کامیون هر شب گل از روستای رودبار آمل به تهران فرستاده می شود.

دبیر اجرایی دومین نمایشگاه گل و گیاه آمل اظهارداشت: برای تقویت و مشارکت دادن کودکان در امر توجه به فضای سبز در طول 5 روز نمایشگاه بیش از 500 گل با گلدان به مهد های کودک بصورت رایگان اهدا خواهد شد.

لاریجانی ادامه داد: در نمایشگاه تخصصی گل و گیاه انواع گل‌های آپارتمانی، کاکتوس، گل‌های فصلی، کود، سم، انواع خاک و گلدان به نمایش گذاشته می‌شود.

نایب رییس اتحادیه گل و گیاه مازندران خاطرنشان کرد: به جهت قرنطینه و خاک نامناسب صادرات بسیار کم است ولی در غرب استان صادرات درختچه ها و گیاهان پیوندی به کشورهای ارمنستان ، تاجیکستان ، قزاقستان ، روسیه و گل شاخه بریده به روسیه ، عراق و افغانستان و گیاهان درختچه ای به عراق و ترکیه انجام می شود.

وی اشاره کرد: این نمایشگاه از تاریخ 6 مهر تا 10 مهر از ساعت 9 صبح الی 21 در مرکز نمایشگاه های تخصصی آمل برای بازدید علاقمندان دایر است

نمایشگاه گل آمل

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text