یکشنبه 16 اردیبهشت 1403

در تصادفات 3 روز گذشته 100 نفر کشته شدند

به گزارش گروه اجتماعی میزان، سرهنگ موسی امیری با اعلام فعالیت 400 دوربین کنترل تخلفات در محورهای برون شهری کشور گفت: این دوربین‌ها 5 هزار کیلومتر از محورهای کشور را پوشش می‌دهند.

وی از برنامه ریزی برای نصب 1800 دوربین جدید در 30 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور خبر داد و افزود: چنانچه در شهرها 5 تخلف سرعت غیرمجاز، عبور از چراغ قرمز، تردد در محل ممنوعه، تردد در محدوده طرح ترافیک و پارک خودرو در گذرگاه عابر پیاده توسط سیستم هوشمند ثبت می‌شود.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور تاکید کرد: در جاده‌ها نیز عدول از سرعت مجاز، عدم پرداخت عوارض جاده‌ای و خدمت جدیدی به نام ثبت تخلف انحراف به چپ و سبقت ممنوع صورت می‌گیرد که دو مورد آخر در دو محور هراز و چالوس اجرایی شده است و در آینده بیشتر محورها از همین طریق کنترل می‌شود.

سرهنگ امیری با اشاره به نقش  28 درصدی دوربین‌ها در ثبت تخلفات رانندگی گفت: بیشترین آمار در ثبت تخلفات با دوربین را تخلف سرعت غیرمجاز با 52 درصد است.

امیری گفت: 65 درصد تخلفات ثبت شده توسط دوربین در شهرها و 35 درصد در جاده‌ها انجام می‌شود.

وی گفت: در سه روز گذشته یعنی پنجشنبه، جمعه و شنبه 1300 فقره تصادف منجر به فوت و جرح روی داده است که در این تصادفات 100 نفر در صحنه کشته و 1700 نفر زخمی شده‌اند.

امیری علت اصلی تصادفات را واژگونی خودرو ناشی از خستگی و خواب‌ آلودگی راننده و تخطی از سرعت مطمئنه برشمرد.

سرهنگ امیری

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text