شنبه 15 اردیبهشت 1403

خریداری بیش از یک‌هزار تن مرغ از مرغداران مازندران

مصطفی ابراهیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری گفت: در راستای تنظیم بازار و زمانی‌ که با فراوانی تولید مواجه می‌شویم، شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به خرید گوشت مرغ از مرغداران می‌کند.

وی با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام سال گذشته 21 هزار تن مرغ از مرغداران خریداری کرده است، افزود: امسال به‌ دلیل اینکه در مقطعی از سال با بیماری آنفلوانزا مواجه شدیم، 11 هزار تن گوشت مرغ از واحدهای مرغداری خریداری کردیم و به‌ دلیل افزایش تولید و کاهش تقاضا که مانند سال گذشته با آن مواجه شدیم از آبان‌ماه امسال اقدام به خرید کردیم و تاکنون یک‌هزار و 882 هزار تن مرغ از مرغداران خریداری شده است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: براساس آمار تولید، روزانه 600 تن مرغ آماده طبخ در استان تولید می‌شود که 400 تن مرغ مازاد داریم و از این میزان 200 تن را شرکت پشتیبانی امور دام خریداری می‌کند و بقیه به‌ صورت مرغ گرم به استان تهران و سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

وی اضافه کرد: شرکت پشتیبانی امور دام 50 درصد از 400 تن تولید مرغ مازاد را از مرغداران خریداری می‌کند.

ابراهیمی با بیان اینکه در سبد کالای خانوارهای مازندرانی علاوه بر برنج کنسرو مرغ هم قرار می‌گیرد، گفت: 30 میلیون قوطی کنسرو مرغ برای سبد کالای اقشار کم‌درآمد در نظر گرفته شده است.

 

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text