جمعه 14 اردیبهشت 1403

جشنواره بهارنارنج بابل بین‌المللی می‌شود

شهردار بابل گفت: با کمک بابلی‌های مقیم خارج از کشور، جشنواره بهارنارنج به صورت بین المللی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران، حسین بیژنی، شهردار بابل در اختتامیه جشنواره بهار نارنج گفت: جشنواره بهارنارنج مختص به ماه اردیبهشت و مکان مشخصی نیست بلکه این جشنواره را در طول سال و در محلات شهر بابل نیز می‌توانیم برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه دبیرخانه دائمی این جشنواره به زودی در بابل افتتاح می‌شود، خاطرنشان کرد: در سال آینده توسط بابلی های مقیم کشورهای خارجی علاوه بر صادرات فرهنگ و تولیدات بهارنارنج، جشنواره آن نیز به صورت بین المللی برگزار خواهد شد.

بیژنی همچنین شهر بابل را از 250 سال پیش نماد فرهنگ و عطر و بوی بهارنارنج دانست و افزود: بابل به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی و سبقه تاریخی می‌تواند در مدار توسعه و جایگاه خاص خود برسد.

به گزارش ایسنا، اختتامیه ششمین جشنواره ملی بهارنارنج با حضور هنرمندان ملی و مجریان توانمند کشوری به کار خود پایان داد. این جشنواره که با نظم و معنویت خاصی برخوردار بود، با حضور چهره‌های سرشناس کشوری و استانی برگزار شد.

ژاله صادقیان و کاظم احمدزاده مجریان کشوری در این جشنواره به همراه علیرضا خمسه و مجید اخشابی به اجرای برنامه در این چشنواره پرداختند. در این جشنواره که 3 روز به طول انجامید، کارگاه‌های آموزشی گل و گیاه، مسابقه آشپزی و مسابقات ورزشی برگزار شد.

ششمین جشنواره ملی بهارنارنج در حالی برگزار شد که در این دوره شهردار بابل بر اهمیت نقش جشنواره در تولید فرهنگ و معرفی آداب و رسوم مازندارن تاکید داشت.

 

جشنواره بهار نارنج

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text