جمعه 21 اردیبهشت 1403

ثبت‌نام 230 هزار مازندرانی در طرح همگانی بیمه سلامت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، رسول ظفرمند عصر امروز در مراسم کلنگ‌زنی ساختمان بیمه سلامت شهرستان نور اظهار کرد: 230 هزار مازندرانی در طرح همگانی بیمه سلامت ثبت‌نام کردند که تاکنون بیش از 200 هزار نفر دفترچه‌های خود را تحویل گرفتند.

وی تصریح کرد: سرانه بیمه‌شدگان روستایی نزدیک به پنج برابر و حدود 95 هزار تومان شد و این سبب شد تا روستاییان بیمه‌شده برای انجام امور سرپایی، تزریقات و پانسمان فقط 10 درصد فرانشیز بپردازند و در آزمایشات سطح یک و رادیولوژی نیز 15 درصد پرداخت کنند و سایر دفترچه‌ها نیز تا 30 درصد پرداخت می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران افزود: ما به دنبال توانمندسازی بیمه‌شدگان هستیم تا با قوانین نظام پزشکی، کیفیت خدمات، انجام خدمات و … آشنا شوند تا خدمات مناسب برای آنان خریداری کنیم.

ظفرمند بیان کرد: پرداخت حق ویزیت در سطح تخصصی نیز برای دارندگان دفترچه بیمه سلامت برای افرادی که از سیستم ارجاع پزشک خانواده معرفی می‌شوند فقط 10 درصد است و بقیه از سوی سازمان به پزشک پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در بحث دارویی نیز در سطح اول که از پزشک خانواده مراجعه کنند هزینه دارو صفر است و در سایر سطوح 30 درصد پرداخت می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران به لزوم احداث ساختمان ملکی بیمه سلامت در شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: وجود ساختمان ملکی سبب دسترسی آسان مردم به بیمه سلامت و بالا رفتن انگیزه کارکنان و ارائه خدمات مطلوب‌تر می‌شود.

به گزارش فارس، در این مراسم کلنگ ساختمان بیمه سلامت شهرستان نور در زمینی به مساحت 250 متر به زمین زده شد و قرار است با 300 متر بنا و هزینه 450 میلیون تومان در کمتر از یک‌ سال آینده احداث، تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text