چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

تعطیلی 50 درصد کارخانه‌های شیر مازندران

منوچهر بحری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری با بیان اینکه قیمت هر لیتر شیر یک‌هزار و 445 تومان اعلام شده است، افزود: این موضوع در حد حرف باقی ماند و هنوز اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه قیمت هر لیتر شیر یک‌هزار و 200 تومان مبنای خرید کارخانه بوده و مابه‌التفاوت قرار بود از سوی دولت تامین شود تا مصرف کننده بتواند شیر را به‌راحتی خریداری کند، اظهار کرد: اما تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده‌ است.

مدیرعامل اتحادیه دامداران مازندران با اشاره به افزایش قیمت علوفه، اظهار کرد: قیمت علوفه نسبت به قیمت شیر و گوشت افزایش بیشتری دارد که این امر سبب متضرر شدن دامداران می‌شود.

بحری تصریح کرد: بحث قیمت علوفه، اختصاص یارانه، ثابت نگه داشتن قیمت نهاده‌های دامی، اختصاص وام‌های کم‌بهره درازمدت و سرمایه در گردش از ابزارهای تولیدکنندگان محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تولیدکننده با نرخ روز بازار در حال حرکت است که این روند نامطلوب بوده و برای تولیدکننده توجیه اقتصادی ندارد.

مدیرعامل اتحادیه دامداران مازندران با تاکید بر اینکه اگر قرار است تولید پایدار بماند و دولت سیاست‌های مالی و حمایتی را اعمال کند، گفت: یارانه در قالب علوفه، اختصاص وام‌های کم‌بهره به دامداران، استمهال در بازپرداخت وام‌ها و امکانات جهت ذخیره علوفه از جمله ابزارهای حمایت از دامداران محسوب می‌شود.

بحری با اشاره به اینکه تعداد بهره‌برداران بومی و سنتی، نیمه‌صنعتی و صنعتی مازندران 145 هزار نفر است، گفت: 70 درصد دام‌ها بومی، 10 درصد اصیل و 20 درصد نیمه اصیل است.

وی یادآور شد: همچنین در حال حاضر 50 درصد کارخانه‌های شیر تعطیل هستند و 50 درصد نیمه فعال و با ظرفیت پایین در حال فعالیت هستند.

مدیرعامل اتحادیه دامداران مازندران با اشاره به وجود 30 کارخانه و کارگاه خوراک دام در مازندران، افزود: 50 درصد کارخانه‌ها تعطیل است و بقیه فعال و نیمه‌فعال هستند.

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930625000303#sthash.gy27FKon.dpuf

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text