سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

تشکیل 100 پرونده تخلف در سواحل مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، موسی بهزادی صبح امروز در جلسه ساماندهی سواحل شهرستان نور اظهار داشت: با عنایت به قانون و آیین‌نامه‌های مربوط به منع ساخت و ساز در سواحل و دریا 48 پرونده تخلف در دادستانی استان در حال پیگیری است که برای برخی نیز حکم صادر شده و برخی هم در مرحله صدور حکم قرار دارند.

وی افزود: همچنین 48 پرونده در واحد حقوقی اداره کل بنادر و دریانوردی تشکیل و در حال ارائه به دادستانی است.

مسئول اداره سواحل اداره بنادر و دریانوردی نوشهر با اشاره به اینکه دریا و سواحل مازندران به چند یا چند 100 نفر اختصاص پیدا کرده است، تصریح کرد: این امر سبب ساخت‌وسازهای بی‌رویه به عنوان یک چالش اساسی تبدیل شده است که رفع این معضل نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها است.

بهزادی با اشاره به وجود 486 کیلومتر ساحل مازندران گفت: البته برخی ساحل استان را 370 کیلومتر اعلام می‌کنند که باید اصلاح کنند، از سال 1229 تاکنون با نقشه‌های موجود تغییرات زیادی داشته و با پسروی و پیشروی کد ارتفاعی آن نیز دستخوش تغییرات شده و مردم هم گاهی زمین‌های زیادی را خشک کردند.

وی افزود: در سال‌های اخیر با بررسی و تهیه نقشه کد منفی 24 و 70 با رعایت حریم 60 متر برای ساخت و ساز در نظر گرفته شد لیکن براساس همان تغییرات در بیشتر اسناد صادر شده حریم واقعی مشخص نیست که اعلام حریم قانونی امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر برای حفاظت از دریا و ساحل است.

مسئول اداره سواحل اداره بنادر و دریانوردی با بیان اینکه دریا یک پدیده ناشناخته است که عده معدودی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت: در ساخت و سازهای نوار ساحلی مشاور معماری و شهرسازی است ولی مشاور حریم دریا وجود ندارد و این سبب شده حریم دست اشخاص باشد.

بهزادی در پایان ابراز داشت: سازمان بنادر خط انطباقی را که قرار بود سال 1342 و 1354 ایجاد شود را در دست اجرا دارد و قرار است همان خط انطباق تعیین شده سال 42 اجرایی شود.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text