پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

تسریع در اجرای محور کجور – نوشهر/ ۱۷۰۰ميليارد تومان اعتبار براي تكميل طرح هاي نيمه تمام راه

به گزارش نوشهرآنلاین، سيد علي اسد ظهر سه شنبه در حاشيه بازديد از كمربندي نيمه تمام نوشهر كه با حضور فرمانداران نوشهر و چالوس و نماينده مجلس و برخي روساي ادارات برگزار شده بود گفت: براي مجموعه پروژه هاي اصلي و فرعي در حوزه راه استان نياز به يكهزار و ۷۰۰ ميليارد توامان اعتبار ظرف سه سال داريم.

مديركل راه و شهرسازي استان مازندران افزود: البته اگر اين اعتبار نيز تامين شود مشروط براين است كه هيچ پروژه ديگري نيز تعريف نشود و قيمت ها نيز افزايش نيابد تا بتوان شاهد تكميل پروژه هاي نيمه تمام بود.

وي با اشاره به طلب پيمانكاران حوزه راهسازي از اين اداره كل گفت: خوشبختانه از محل فروش سهام دولتي كه در قانون بودجه امسال تعريف شده موفق شديم تا ۸۳ ميليارد تومان بدهي پيمانكاران پرداخت شود.

اسد افزود: با روند پرداخت بدهي پيمانكاران بطور اطمينان ادامه و تكميل عمليات اجرايي پروژه هاي نيمه تمام در استان سرعت بخشيده خواهد شد.

مديركل راه و شهرسازي استان مازندران خاطرنشان كرد: علاوه بر پرداختي بدهي امسال، مبلغي در حدود ۱۰۰ ميليارد تومان نيز طلب پيمانكاران باقي خواهند ماند كه به مرور پرداخت خواهد شد.

وي همچنين با اشاره به روند ساخت پل خيرسر نوشهر گفت: سازه پل خيرسر اجرا شده و شمع كوبي ها صورت گرفته و عرشه پل نيز به محل انتقال يافته و اميدواريم همرمان با هفته دولت امسال شاهد بهره برداري از اين پل دسترسي روستايي باشيم.

شيريني افتتاح پرو‍ژه هاي راه بدليل تاخير در بهره برداري تلخ نشود/ تسريع در بهسازي محور نوشهر به كجور

فرماندار شهرستان نوشهر با اشاره به ضرورت نظارت بر روند اجراي پروژه هاي راه در اين شهرستان گفت: كم توجهي و بي توجهي و عدم نظارت در بخش راه باعث افزايش خسارت به مردم و مسافران شده است.

محمدعلي قمي اويلي، فرماندار نوشهر خواستار نظارت بيشتر بر روند اجراي پروژه هاي راه در اين شهرستان شد.

فرماندار نوشهر با اشاره به اينكه اين شهرستان در محور مواصلاتي غرب به شرق استان قرار دارد و همچنين به عنوان يكي از شهرهاي طريق الرضا، مسافران بارگاه ملكوتي آن امام همام را ميزباني مي كند خاطرنشان كرد: بحث راه به عنوان يك موضوع اساسي و كليدي در نوشهر مطرح است.

وي افزود: متاسفانه برخي مشكلات راه بدليل نبود اعتبارات نيست بلكه كم توجهي و بي توجهي و عدم نظارت باعث شده تا تاوان آن را مردم و مسافران پرداخت كنند.

قمي اويلي با اشاره به برخي مشكلات راه در شهرستان نوشهر گفت: ايرادات فراوان در مهندسي راهسازي محور نوشهر به رويان، محور ونوش به كاسگرمحله و كمربندي شرقي نوشهر وجود دارد كه باعث بوجود آمدن سطوح ناهموار و غير هم سطح در محورهاي مذكور شود.

تسريع در بهسازي محور نوشهر به كجور در جهت كاهش ترافيك كندوان و مرزن آباد

وي عدم روشنايي محور نوشهر به رويان را يكي ديگر از مشكلات راه در نوشهر اعلام كرد و افزود: نامناسب بودن گارديل ها و عدم استاندارد تقاطع هاي همسطح و دوربرگردان هاي غير استاندارد در محورهاي اصلي بويژه در بخش مركزي و راه كجور سبب مشكلات براي مردم و مسافران شده است.

فرماندار نوشهر با بيان ضرورت بهسازي محور و راه دسترسي نوشهر به كجور گفت: بطور حتم با بهسازي اين راه دسترسي بخش زيادي از ترافيك متداول در محورهاي كندوان، مرزن آباد و بخش چالوس كاهش خواهد يافت و باتوجه به رفع موانع راه دسترسي نوشهر به كجور اين امر ضروري است تا اهتمام بيشتري در عمليات بهسازي اين محور صورت پذيرد.

قمي اويلي با اشاره به طولاني شدن سه دهه كمربندي نوشهر اضافه كرد: كمربندي نوشهر تبديل به مثنوي هفت بند شده و با توجه به طول سه دهه از زمان احداث اين كمربندي و قرار گرفتن در بين بخشي از شهر و چندين روستا بنظر مي رسد به خيابان شهري تبديل شده است و بايد بفكر كمربندي ديگري براي نوشهر بود.

شيريني پرو‍ژه هاي راه بدليل تاخير در بهره برداري تلخ نشود

وي تاكيد كرد: نبايد شيريني بهره برداري از پروژه هاي راه بعلت تاخير در بهره برداري به تلخي منجر شود و مردم همواره نسبت به آن نگران باشند.

فرماندار نوشهر با اشاره به مشكلات كيفيت آسفالت و تعلل برخي پيمانكاران گفت: انتظار داریم پیمانکاری که برای اجرای پروژه آسفالت قرارداد می‌بندد، در كيفيت آسفالتی که ریخته می‌شود نسبت به میزان تردد در آن مسیر و شرایط اقلیمی و آب و هوایی منطقه نیز توجه ویژه‌ای داشته باشد تا مردم از آسفالتی واقعا استاندارد بهره‌مند شوند.

تاکنون ۱۶۵ بار خوانده شده است

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text