یکشنبه 16 اردیبهشت 1403

تردد بدون زنجیرچرخ در جاده چالوس ممنوع است

رضا اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: طی روزهای اخیر شاهد بارش باران و برف در استان البرز بودیم که بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف بود.

وی افزود: از سوی سازمان هواشناسی نیز پیش‌بینی شده است که بارش برف در محورهای کوهستانی و ارتفاعات استان این هفته تداوم خواهد داشت، به همین دلیل دستورالعمل‌هایی برای حفظ ایمنی رانندگان و مسافران توسط پلیس راه پیش‌بینی شده است.

این فرمانده ارشد انتظامی بیان داشت: با توجه به دستورالعمل پلیس مبنی بر ضرورت به همراه داشتن زنجیرچرخ در فصل سرما، ماموران پلیس راه طرح برخورد با خودروهای فاقد زنجیرچرخ را از صبح امروز به اجرا گذاشتند.

اکبری گفت: بنابراین ماموران پلیس راه در صورت مشاهده خودروهای فاقد این تجهیزات، ضمن اعمال قانون، از ادامه مسیر این خودروها جلوگیری می‌کنند.

وی افزود: در روزهای آینده شاهد بارش باران و برف در مسیرهای کوهستانی و ارتفاعات استان البرز خواهیم بود و به همین دلیل لازم است که رانندگان پیش از تردد در این مسیرها، از سلامت فنی خودروی خود، به همراه داشتن سوخت کافی و همچنین زنجیرچرخ مطمئن شوند.

رئیس پلیس راه استان البرز ادامه داد: همچنین در این هفته و با توجه به پیش‌بینی هواشناسی، نیروهای دستگاه‌های خدمات‌رسان مستقر در جاده‌ها، آزادراه‌ها و محورهای برون‌شهری استان البرز در حالت آماده‌باش خواهند بود.

اکبری گفت: تمام این تمهیدات برای حفظ ایمنی و سلامت مسافران است، اما برای تحقق اهداف پیش‌بینی شده، خود مردم و رانندگان باید همکاری لازم را با دستگاه‌های امدادرسان و پلیس راه داشته باشند.

وی اظهار داشت: انتظار داریم در شرایط فعلی که شاهد لغزنده بودن جاده‌ها و محورهای کوهستانی هستیم، مردم همکاری و تعامل لازم را با پلیس داشته و ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، با احتیاط رانندگی کنند.

 

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text