شنبه 8 اردیبهشت 1403

بی رحم ترین رودخانه های جهان

جریان طولانی و باد های رودخانه ها بخش مهمی از توسعه هر کشور یا فرهنگ است. رودخانه ها برای حمل و نقل، کشاورزی و یا به عنوان یک جاذبه توریستی استفاده میشوند، رودخانه ها با تماهیی زیبا و دوست داشتنی منظره های بصری زیبایی برای توریست ها ایجاد میکنند اما رودخانه ها خطر ناک هم در جهان وجود دارد که باعث میشه علاوه بر زیبایی خطرناک هم باشد چند تا از نمونه از این رودخانه ها را با  هم مرور میکنیم.

 

 

 

بی رحم ترین رودخانه ها:

رودخانه ریو تینتو، اسپانیا
حتما شما هم با دیدن رنگ قرمز این روزخانه به غیرعادی بودن آن شک می کنید. رودخانه ریو تینتو در اسپانیا رودخانه ای اسیدی با pH 1.7 تا ۲.۵ است. این رودخانه یکی از بزرگترین محل هایی است که رسوبات سولفید آهن در آن موجود و حاوی فلزات سنگینی مانند طلا، نقره و مس است که آن را تبدیل به یکی از رودخانه های مشهور در طول تاریخ کرده است.

رودخانه سیتاروم، جاوه غربی، اندونزی
متاسفانه عاملی که این رودخانه را کشنده و خطرناک کرده است، زباله هایی است که انسان ها در طبیعت رها کرده اند. زباله های غیر قابل تجزیه و مواد شیمیایی مضر موجود در این رودخانه، باعث آلوده شدن آن شده است. بیش از ۲۰۰ کارخانه پارچه در اطراف این رودخانه قرار دارد که رنگ و مواد شیمیایی خود مانند آرسنیک و جیوه را به داخل آن می ریزند.

 

 

دریاچه بویلینگ (جوشان)، دومینیکا
این دریاچه دومین دریاچه بزرگ آب جوش است. دمای آب آن حدود ۱۸۰ تا ۱۹۷ درجه فارنهایت (۸۲ تا ۹۲ درجه سانتی گراد) است. البته به دلیل جوشیدن مدام این آب و خطراتی که به همراه دارد، درباره دمای مرکز این دریاچه تا به حالی اطلاعاتی به دست نیامده است.
دریاچه کیوو، آفریقا
دریاچه کیوو یکی از دریاچه‌های بزرگ آفریقا است که در میان دو کشور جمهوری دمکراتیک کنگو و رواندا قرار دارد. این دریاچه در دره ای و از شکاف زمین با عمقی ۴۸۵ متر بوجود آمده است، اطراف آن نیز کوههای آتش فشانی فعال قرار دارد. عاملی که این دریاچه را خطرناک می کند.

 

Check Also

معرفی رودخانه های مازندران

معرفی رودخانه های مازندران رود، آبی است روان که از به هم پیوستن آب چند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text