یکشنبه 16 اردیبهشت 1403

بزرگترین ماراتن امنیتی را در مازندران شاهد هستیم

ساری – فرمانده انتظامی استان مازندران گفت: بزرگترین ماراتن امنیتی و آرامش را ایام نوروز در سطح استان شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مسعود جعفری نسب عصر سه شنبه در بازدید استاندار از قرارگاه نوروزی گفت: در طول سال تردد در استان مازندران زیاد بوده اما در ۱۵ روز ابتدای سال به نظر می­ رسد که مهم ترین ماراتن رفت و آمد گردشگری و مسافرتی در استان اتفاق می افتد و این امر نیز به دلیل جاذبه­ های توریستی استان و اینکه در مسیر راه امام هشتم قرار دارد، است.

وی گفت: اگر تمام دستگاه­های خدماتی، ترافیکی و انتظامی در کنار هم قرار نگیرند، این حرکت بزرگ که در استان اتفاق می­ افتد، دچار چالش می­ شود، اما علی رغم همه مشکلاتی که در استان وجود دارد، سال به سال خدمات بهتر می­ شود.

وی با بیان اینکه، در بخش امنیت از سه ماه گذشته کار را شروع کرده ­ایم، افزود: بحث پوشش مناطق تجاری در سطح استان که کمترین اتفاقات امنیتی را داشته­ ایم و اگر مسئله­ ای رخ داده است با کمترین زمان ممکن نسبت به کشف آن اقدام شد و دو مورد سرقت مسلحانه داشته­ ایم که یکی در بابل در حین سرقت کشف شد و یکی در پمپ بنزین در کمربندی که در عرض یک ماه افراد آن شناسایی شده است.

جعفری گفت: در شب چهارشنبه آخر سال نیز مشکل خاصی که به لحاظ امنیتی استان را تهدید کند نداشته­ ایم و به نظر می­ رسد مردم فهیم استان مازندران در همه شهرها از مدل سنتی در شب آخر چهارشنبه سال استفاده کرده­ اند.

وی گفت: بزرگ­ترین رزمایش خدماتی، انتظامی و ترافیکی از ۲۷ رقم خورده است که توسط گروه انتظامی شروع شد و همه دستگاه­ها، خصوصاً سازمان هلال احمر، حضور  پررنگ و چشمگیری داشته­ اند.

وی افزود: نیروی انتظامی با یک قرارگاه در سطح استان، ۲۲ قرارگاه استانی و ۱۰۶ قرارگاه فرعی و کنار خیابانی توسط کلانتری­ها، پاسگاه­ها، فرمانداری و بخش­ها یک حضور میدانی را در سطح استان تجربه کرده است.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه سرقت از نقاط مهم، در دو بخش پیگیری شده است افزود: نسبت به سال گذشته توانسته­ ایم یک درصد کاهش وقوع سرقت را داشته باشیم و در بخش کشفیات نیز نسبت به سال گذشته نزدیک به ۱۲۷ درصد افزایش داشته­ ایم.

وی همچنین گفت: تعداد کشته ها نسبت به سال گذشته تقریباً ۳۸ درصد کاهش داشته­ است، اما متاسفانه تعداد مجروحین حوادث ۳۵ درصد نسبت به گذشته افزایش داشته­ و در حوزه متوفیان نیز ۳۳ درصد کاهش داشته است ولی در زمینه کشفیات موارد مخدر نیز، نزدیک به ۸۱ درصد افزایش پیدا کرده است.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text