دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

برگزاری نخستین جشنواره برنج مازندران در آمل

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، نخستین جشنواره برنج مازندران ظهر امروز به میزبانی شهرستان آمل در مرکز بین‌المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران برگزار شد.

سرپرست فرمانداری ویژه آمل در این جشنواره با اشاره به اینکه نباید به این جشنواره تنها با دیدگاه اقتصادی نگاه کرد، گفت: این جشنواره فراتر از یک گردهمایی اقتصادی بوده بلکه یک گام بزرگ فرهنگی است.

احمد منفرد با اعلام اینکه نباید هم‌اکنون نگاه به محصول برنج یک نگاه اقتصادی و کاسب‌کارانه باشد، تصریح کرد: برنج در فرهنگ بومی به‌عنوان برکت بوده و در یک نگاه فرهنگی و اعتقادی با ارزش است.

منفرد با اعلام اینکه جشنواره بزرگ برنج در آمل می‌تواند نقطه شروعی برای احیای سنت‌های گذشته باشد، افزود: نباید سنت‌های اصیل و با قدمت‌مان رو به فراموشی بروند.

سرپرست فرمانداری ویژه آمل با بیان اینکه باید به این گردهمایی‌ها به شکل نوین و نگرش جدید در دولت یازدهم نگریسته شود، خاطرنشان کرد: باید در جهت افزایش تولید و همچنین افزایش در واحد سطح تلاش شود چنانچه ضریب کشاورزی و کشت شالی در این شهرستان بالاتر از عدد دو بوده و این مهم عاملی برای افزایش در جهت ناخالص ملی و جهانی است.

به گزارش فارس، در این جشنواره ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران، علیزاده شایق مدیرعامل انجمن برنج ایران، خاکسار مدیرکل دفتر غلات، حبوبات و نباتات علوفه‌ای وزارت جهاد کشاورزی، علی‌نیا رئیس مرکز تحقیقات برنج کشور، مدیران‌کل استان و معاون استاندار مازندران حضور داشتند.

دو زوج جوان آملی نیز سوار بر اسب در این جشنواره حضور یافته و جشن عروسی گرفتند.

برگزاری نمایشگاه با غرفه‌های مختلف عرضه محصولات کشاورزی، کودهای ارگانیک کشاورزی، برنج و انواع آن، نان‌برنجی و دیگر مواد غذایی با برنج، آش دوغ، عرضه مواد غذایی بومی و محلی از دیگر برنامه‌های جنبی نخستین جشنواره برنج آمل بود.

 

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text