سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

باید تمام محصولات كشاورزی تولیدی در استان مازندران برند سازی شود

رییس كمیسیون كشاورزی اتاق مازندران گفت: باید تمام محصولات كشاورزی تولیدی در استان مازندران برند سازی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،” علی معلم” در نشست مشترك اعضای كمیسیون و دفتر كشاورزی اتاق ایران، مدیران دستگاههای اجرایی، بنگاهها و فعالین اقتصادی مازندران با اشاره به اینكه مازندران با دارابودن پتانسیل بالا در همه ی زمینه های تولیدی و صنعتی باید به برند سازی و شاخص نمودن محصولات خود روی آورده است اظهار داشت: این كار علاوه بر شناسایی و معرفی محصول باعث حضور موفق در بازارهای جهانی نیز خواهد شد.

وی افزود: بعنوان مثال میتوان به الماس مازندران یعنی خاویار اشاره كرد كه چرا نباید از این ظرفیت بسیار خوب استفاده كرد و با ایجاد یك مركز بورس خاویار در مازندران زمینه را برای اتصال با بازار های بورس جهانی مهیا كنیم.

رییس كمیسیون كشاورزی اتاق مازندران با بیان اینكه خاویار مازندران جزء بهترین و با كیفیت ترین خاویاردرسطح جهان مطرح است گفت: باید با برند سازی برای مازندران در این زمینه جایگاه بین المللی ایجاد نماییم.

معلم به كشت برنج در استان های شمالی بوی‍‍ژه مازندران اشاره كرد و افزود: اگر این استان با برنج به دنیا شناسانده شد باید محصولی كه تولید می كند سرآمد برنج در دنیا باشد و استان مازندران این پتانسیل را داراست.

وی ادامه داد: اگر در زمینه هایی كه پتانسیل داریم آورده ارزشمند با بهره برداری بالا وجود نداشته باشد نتیجه ای جز مغموم شدن كشاورزان در پی نخواهد داشت.

رییس كمیسیون كشاورزی اتاق مازندران به این استان بعوان منبع عمده گیاهان دارویی اشاره و تصریح كرد: بدلیل اینكه این گیاهان در مناطق ییلاقی مازندران بصورت خودرو رشد می كند باید یك پژوهشكده گیاهان دارویی در استان ایجاد شود.

خاویار

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text