سه‌شنبه 29 اسفند 1402

باغ وحش ساری

آخرین به روز رسانی 19/07/1402

پارک حیوانات ساری در ۱۰ کیلومتری ساری در منطقه ذغال چال در روستای طاهرده واقع شده است که یکی از جاذبه های تفریحی، توریستی و گردش گری استان مازندران محسوب می گردد پارک حیوانات ساری (باغ وحش ساری) به عنوان اولین پارک پرندگان و حیوانات استان مازندران در تابستان ۱۳۸۶با ۵ گونه پرنده رسما شروع به فعالیت نموده در مساحتی بالغ بر ۱۲۰۰ متر در فاز اول که در حال حاظر بیش از ۲۰ نوع پرنده را درارا می باشد.

این پارک در زمینی به مساحتی بالغ بر ۱۸۰۰۰ مترمربع احداث، محوطه سازی و جهت رفاه بازدیدکنندگان شامل پارکینگ، فضای سبز و بوفه و کافی شاپ و سیستم روشنایی جهت بازدید شبانه و غیره می باشد. پارک حیوانات شهر شامل بیش از ۴۰۰ قفس سرپوشیده وسیع و ۴۰ محوطه باز بوده و گونه های مختلفی چون طوطی های برزیلی، هفت رنگ، سبز، آرا، کپک، بلدرچین، مرغ عشق، عروس هلندی، انواع کبوترهای غیرمتعارف زینتی، انواع طاووس، انواع واریتههای قرقاول، انواع بوقلمون، مرغ های زینتی هلندی و مرغابی و درنا و پرندگان شکاری در معرض دید عموم شهروندان قرار گرفته است.

علاوه بر پرندگان کمیاب در این باغ وحش که توسط سازمانی غیر دولتی اداره و نگهداری می شود، می توانید شاهد تعداد فراوانی از گونه حیوانی شامل انواع پستانداران، پرندگان، دوزیستان، خزندگان و آبزیان بوده است. در این باغ وحش شما ناظر گونه هایی از حیوانات خواهید بود که در حد خود بسیار نایاب و یا منحصر به فرد می باشند مثل شیر و میمون ها و یا خرس و غیره. آکواریوم این باغ وحش بیش از ۳۰ گونه از آبزیان، دو زیستان و نرم تنان آب های شور و شیرین را در خود جای داده و از پر بازدیدکنننده ترین قسمت های باغ وحش است .

این مجموعه از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که به اختصار به معرفی آنها می پردازیم

برکه : برکه کوچک و بزرگ در باغ وحش وجود دارد که محل زندگی پرندگان آبچر مانند انواع اردک ها، قوها، غازها و … می باشد. برکه بزرگی در قسمت مرکزی باغ قرار گرفته است بطوریکه تعداد زیادی از این پرندگان آبچر را در بر می گیرد.

صخره : صخره باغ که در مرکز قرار گرفته محیط زیستی مناسب جهت پرندگان کوهستانی و بیابانی است. پرندگانی چون کبکها بیشتر در این محیط دیده می شوند.

قفسهای شیشه ای : از آنجا که مازندران دارای شرایط اقلیمی خاص خود می باشد، این قفسها با دارا بودن امکانات ویژه ای چون دستگاه تهویه، شوفاژ و کولر محیط مناسبی را برای پرندگان و خزندگانی که در محیط زیست طبیعی آنها شرایط خاص آب و هوایی حاکم است، فراهم می نماید.

قفسهای آهنی : این قفسها به دلیل نوع تغذیه پرندگان شکاری و درندگان ساخته شده است. زیرا اینها در صورت آزاد بودن در محیط از سایر پرندگان و جوجه آنها استفاده می کنند. همچنین سعی شده است محیط زیست طبیعی آنها که مناطق صخره ای کوهستانی است در قفسهای مربوط مهیا گردد.

آدرس: منطقه ذغال چال در روستای طاهرده

تلفن:09121577252

Inst: @sari_zoo

وحش خصوصی ساری-1350769845167وحش ساری-1350769845169وحش مازندران-1350769845170وحش ساری کجاست-1350769845168

Check Also

جاذبه های گردشگری نوشهر

نوشهر (به مازندرانی: نوشِر) از شهرهای استان مازندران ایران است. بخش کجور از توابع شهرستان نوشهر است یک بخش تاریخی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text