پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

بازگشایی طرح‌های دریا از اول خرداد در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از نور، علیرضا یونسی در نخستین همایش استانی ساماندهی طرح دریا که به میزبانی فرمانداری نور در هتل مروارید خزر ایزدشهر برگزار شد، اظهار کرد: ما متولی مردم هستیم و باید اسباب حفظ جان، مال، آبرو، شان و منزلت هم‌نوعان خود را فراهم و حفظ کنیم.

وی با اشاره به بازگشایی طرح‌های دریا از اول خردادماه در مازندران، افزود: متولی امر دریا در کشور وزارت کشور و در استان استانداری‎ها و در شهرستان‌ها هم فرمانداری‌ها هستند و حوزه وظایف و اختیارات قانونی هم به‌طور کامل مشخص است، تنها یک ابهام وجود دارد و آن هم اخذ مجوز برای طرح‌های جدید است که ماهیت حقوقی دارد و به بازرسی و حقوقی استانداری واگذار شده است.

معاون سیاسی‌ امنیتی استاندار مازندران تصریح کرد: امسال برای نخستین‌بار دولت برای طرح دریا اعتبار اختصاص داده است که تاکنون 6 میلیارد تومان تخصیص پیدا کرد که دو میلیارد از این مبلغ بین شهرستان‌ها توزیع شد و 4 میلیارد تومان دیگر برای هشت فرمانداری برای هشت طرح دیگر درنظر گرفته شد که هر طرح 500 میلیون تومان از این اعتبار و 500 میلیون تومان هم توسط شهرداری همان شهر تأمین و راه‌اندازی می‌شود که این شهرها هم تا یکشنبه فرصت تکمیل فرم را دارند و در صورت تکمیل نکردن، اعتبار این موضوع به شهرستان دیگر داده می‌شود.

این مسئول متذکر شد: کمیته‌های ستاد ساماندهی طرح دریا جلسات مستمر داشته باشند، زیرمجموعه‌ها را توجیه کنند، آموزش دهند و تا 28 اردیبهشت‌ماه چارچوب سیاست‌های اجرایی را به‌طور کتبی به استانداری گزارش کنند.

یونسی از فرمانداران هم خواست تا ستادهای شهرستانی طرح دریا را فعال و صورت‌جلسات را به ستاد استان ارسال کنند و افزود: زیبا‌سازی سواحل، مرمت سرویس‌های بهداشتی، استقرار سطل‌های زباله و جمع‌آوری زباله نیز انجام شود.

وی تأکید کرد: نیازمندی‌های دقیق احصا و تعداد ناجیان غریق مورد نیاز به‌طور دقیق بررسی و اعلام شود تا به تناسب بودجه تأمین شود.

 

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text