شنبه 22 اردیبهشت 1403

انهدام باند آدم‌ربايي و زورگيري شمال كشور

يك زن و سه مرد كه باند آدم‌ربايي و زورگيري تشكيل داده بودند از سوي پليس نكاي مازندران دستگير شدند.

به گزارش اعتماد، سردار مسعود جعفري‌نسب، فرمانده انتظامي مازندران در شرح جزييات عمليات پليس گفت: چندي پيش مردي به پليس آگاهي نكا مراجعه و از اخاذي ٥ ميليون توماني سه مرد و يك زن از خود شكايت كرد. ماموران بلافاصله پرونده‌اي با موضوع «زوگيري و اخاذي» تشكيل دادند و رسيدگي به آن را آغاز كردند.

تحقيقات پليس نشان مي‌داد سه مرد و يك زن با تشكيل باندي مخوف پس از كشاندن طعمه‌هاي خود به يك خانه به بهانه تعمير وسايل الكتريكي يا كمك به افراد نيازمند، آنان را مورد ضرب و شتم قرار داده و با تهديد به قتل و زورگيري از آنان بيش از ١٠ ميليون تومان اخاذي مي‌كنند.

فرمانده انتظامي مازندران با اشاره به اقدامات اطلاعاتي و فني كارشناسان پليس آگاهي براي شناسايي و دستگيري اعضاي اين باند، از شناسايي يكي از متهمان به اخاذي و زورگيري خبر داد و افزود: ماموران يكي از اعضاي اين باند را در عملياتي ضربتي شناسايي و دستگير كردند.

سردار جعفري‌نسب همچنين از شناسايي عضو ديگر اين باند كه يك زن ٢٦ ساله است، خبر داد و افزود: اين زن به همراه فردي ديگر كه در منزل يكي از دوستانش مخفي شده بود، در عملياتي پليسي شناسايي و دستگير شدند. او با اشاره به يكي از اقدامات تبهكارانه اين باند، افزود: اعضاي اين باند مخوف با كشاندن مردي٥١ساله براي كمك مالي به يك اهالي يك خانه با تهديد به قتل ٧٠ ميليون تومان اخاذي كرده بودند.

سردار جعفري‌نسب به دستگيري دو متهم ديگر پرونده اشاره كرد و گفت: متهمان دستگير شده در ابتدا منكر هرگونه ارتكاب به بزه انتسابي شدند، اما سرانجام به دو فقره آدم‌ربايي و اخاذي اعتراف كردند.

به گفته فرمانده انتظامي مازندران متهمان پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text