دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

انجمن موسیقی در قائمشهر تشکیل می شود

سید علی علوی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت : هیات موسس این انجمن با حضور پیشکسوتان و فعالان عرصه موسیقی شهرستان تشکیل و نخستین نشستش را برگزار کرده است.
وی افزود : اعضای هیات موسس انجمن موسیقی که با رای هنرمندان و پیشکسوتان انتخاب شدند هفت نفرند که امور مربوط به راه اندازی آن را پیگیری می کنند .
او ادامه داد : تهیه و تدوین اساسنامه و ثبت انجمن موسیقی قائمشهر در اداره ثبت اسناد و املاک از جمله کارهایی است که اعضای هیات موسس تا پیش از برگزاری انتخابات هیات رییسه انجمن می بایست انجام دهند .
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قائمشهر گفت : با تشکیل هیات موسس و راه اندازی انجمن موسیقی ، فعالیت هنرمندان این عرصه به صورت متمرکز و ساماندهی شده انجام خواهد شد .
وی حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از هنرمندان را در قالب تشکیل انجمن صنفی دانست و افزود : در گام نخست برای حمایت از هنرمندان موسیقی ، مکانی برای گردهمایی و فعالیت اداری به این هنرمندان اختصاص می یابد .
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قائمشهر گفت : در راستای حمایت از هنرمندان موسیقی بانک اطلاعاتی متشکل از پیشینه و تاریخ موسیقی و هنرمندان این عرصه در قائمشهر تهیه می شود تا شناسنامه ای از فعالیت هنرمندان موسیقی در اختیار باشد .
وی افزود : در صورت فعال شدن انجمن موسیقی در قائمشهر ، هنرمندان این عرصه می توانند در جشنواره های مختلف و کنسرت های آموزشی شرکت کنند و اعزام هنرمندان به خارج از کشور برای کنسرت ها و جشنواره ها نیز از این طریق صورت بگیرد .
علوی گفت : تاکنون هنرمندان موسیقی قائمشهر به صورت پراکنده فعالیت داشتند و برای اجرای برنامه های موسیقی خود می بایست از ظرفیت و توان شخصی در این زمینه هزینه می کردند.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قائمشهر با اشاره به اینکه هنرمندان قائمشهری از پیشگامان فعالیت در عرصه موسیقی مازندران به شمار می روند ، افزود : نخستین آموزشگاه موسیقی مازندران به همت و تلاش احمد محسن پور قادیکلایی از اساتید بنام موسیقی استان در سال 1364 راه اندازی شد .
علوی گفت : ابوالحسن خوشرو استاد موسیقی مازندران و نوازنده ‘ لله وا ‘ اهل و ساکن قائمشهر سالهاست در عرصه موسیقی فعالیت می کند .
وی از پیگیری برای راه اندازی خانه هنرمندان قائمشهر نیز خبر داد و افزود : با راه اندازی این مجموعه و تشکیل انجمن های فرهنگی و هنری زمینه فعالیت متمرکز گروه های هنری در قائمشهر فراهم می شود .
به گفته سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قائمشهر در حال حاضر خوش نویسان ، شاعران و نویسندگان شهرستان دارای انجمن هستند و تلاش برای ایجاد انجمن دیگر رشته های فرهنگی هنری در دستور کار قرار دارد.
علوی گفت : با تشکیل 9 گروه هنری در خانه هنرمندان قائمشهر ، نمایندگانی از این انجمن ها به شورای عالی خانه هنرمندان معرفی می شوند تا به صورت تخصصی و علمی به فعالیت بپردازند.
وی با تاکید بر اینکه انجمن های فرهنگی و هنری نهاد و تشکل های غیر دولتی هستند ، افزود : اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بر فعالیت این انجمن ها نظارت دارد و علاوه بر این با در اختیار گذاشتن فضا ، پیگیری بعضی امور مرتبط آنان را انجام خواهد داد .
هم اکنون 34 هنرمند قائمشهر در عرصه موسیقی فعالیت می کنند و چهار آموزشگاه موسیقی نیز در این شهرستان در زمینه آموزش علاقه مندان به این هنر فعالیت دارند .

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text