دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

امسال ۵۶۵ میلی متر باران در مازندران بارید

نوربخش داداشی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به میانگین ۵۶۵ میلی‌متری بارندگی در استان در ۱۰ ماهه سال جاری افزود: این میزان در مقایسه با نرمال بلندمدت حدود یک درصد افزایش و نسبت به مدت مشابه سال ۹۳ بدون تغییر را نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: در نیمه غربی و بخش‌های از نیمه شرقی استان بارش اتفاق افتاده افزایش داشته و بیشترین افزایش از رامسر حدود ۱۴ درصد و بیشترین کاهش از ساری حدود ۱۴ درصد بوده است.

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: بر اساس اخطاریه اداره کل هواشناسی مازندران از روز دوشنبه ۵ بهمن تا پایان روز چهارشنبه هفتم بهمن‌ماه شاهد بارش باران و بارش برف در ارتفاعات استان هستیم.

داداشی گفت: بر اساس اخطاریه شماره ۱۴ اداره کل هواشناسی مازندران با توجه به نفوذ سامانه سرد بارشی از روز دوشنبه ۵ تا پایان روز چهارشنبه ۷ بهمن‌ماه امسال به‌تناوب شاهد بارش باران، بارش برف در ارتفاعات، کاهش محسوس دما و وزش باد نسبتاً شدید در سطح استان هستیم.

وی بیان کرد: بر این اساس طی این مدت لغزندگی در جاده‌های کوهستانی و اختلال در تردد وسایل نقلیه به‌ویژه جاده‌های کوهستانی (به دلیل مه‌آلود بودن و ریزش برف) پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه دریای خزر نیز در این مدت به‌صورت مواج و طوفانی است، گفت: طی این مدت دریای خزر برای صید و صیادی و تردد شناورهای سبک مناسب نیست، همچنین آب‌گرفتگی معابر عمومی در برخی مناطق ساحلی و جلگه‌ای استان دور از انتظار نیست.

وی در پایان گفت: هوای سرد در روزهای پایانی هفته جاری به‌ویژه در طول شب ماندگار است

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text