جمعه 14 اردیبهشت 1403

افتتاح ۸ پروژه شهری در آمل

آمل – به مناسبت هفته حماسه اسلامی ششم بهمن با حضور استاندار مازندران هشت پروژه شهری به بهره برداری رسيد.

به گزارش خبرنگار مهر، پروژه های پارك فجر، افتتاح بلوار ۱۸ متری پاسداران، خیابان سنتی ضلع شرقی شهردار آمل، سه ایستگاه بازیافت زباله واحداث راه ارتباطی ۴۰متری بلوار بسیج به پلك علیا ظهر دوشنبه با حضور استاندار مازندران افتتاح شد.

در آیین افتتاح پارك فجر خسرو ابراهیم زاده رییس شورای اسلامی شهر آمل با گرامیداشت یاد وخاطره شهدای ششم بهمن سال۶۰ شهرستان آمل، تصریح كرد: اولین روزهای فعالیت شورای چهارم یكی از دغدغه های مردم منطقه خیابان نور نداشتن یك پارك مناسب و مجهز بود كه شورای شهر و شهرداری دغدغه شهروندان را درك كرد و پارك فجر را در این منطقه احداث كرد.

خسرو ابراهیم زاده با بیان اینكه شهر آمل برای ما عزیز است، افزود: شورای شهر برای عمران و آبادی شهرستان آمل دارد تلاش می كند كه متاسفانه با یك سری چالش ها مواجه می شود.

این مسئول با اشاره به اینكه شهر كهن آمل باید حفظ شود، بیان كرد: یكی از خواسته های مردم آمل این است كه شهر كهن آمل حفظ شود و با ساخت یك كمپین حمایتی از شهر آمل قصد داریم شهر كهن آمل را حفظ كنیم.

رئیس شورای شهر آمل خاطرنشان كرد: نامه حفظ شهر كهن آمل با امضا ۴هزار شهروند آملی هفته آینده به ریاست جمهوری فرستاده خواهد شد.

وی به بحث تفكیك زباله ها اشاره كرد و اذعان داشت: با توجه به بازدید هایی كه در سطح شهر به همراه استاندار داشتیم دیدم كه شهر آمل در تفكیك زباله اول است.

ابراهیم زاده با بیان اینكه وضعیت پسماند شهرستان بیداد می كند، گفت: از شهروندان آملی خواهش می كنم كه در تفكیك زباله درمنازل خود آگاهی لازم را داشته باشند.

احمد امیرسلیمانی شهردار آمل در این مراسم با بیان اینكه امروز ۸ پروژه به مناسبت هفته ششم بهمن افتتاح كردیم، افزود:خوشحالم كه برای هفته ششم بهمن پروژه  های خوبی را افتتاح كردیم هر چند در مسیر ساخت این پروژه ها یك سری تنگ نا هایی وجوداشت.

وی با بیان اینكه سه ایستگاه زاله در سطح شهرستان افتتاح كردیم، بیان كرد:۳۰ الی ۴۰تن زباله خشك روزانه از شهروندان دریافت می كنیم و در قبال آن مواد شوینده به آنها می دهیم.

شهردار آمل گفت: برای احداث خیابان پاسداران شهرستان آمل دو میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال هزینه شده است.

امیرسلیمانی به بقیه پروژه های هفته ششم بهمن اشاره و عنوان كرد: ضلع غربی بازار شهردار آمل و پروژه پارك فجر كه طراحی آن از سوی یك شركت صورت گرفت و احداث آن را سازمان فضای سبز شهردار آمل انجام داد.

وی با بیان اینكه بزرگترین كورت شیشه ای اسكوآش شمال كشور در پارك فجر شهرستان آمل افتتاح شد، متذكرشد: این كورت شیشه ای بزرگترین كورت شمال كشور است كه در كوتاه ترین زمان ممكن ساخته شد.

همچنین در این مراسم ربیع فلاح استاندار مازندران با بیان اینكه برای پاسداشت هفته حماسه اسلامی ششم بهمن برنامه های خوبی برگزار شده است، تصریح كرد: مراسمات متعددی از جمله همایش مدافعان جنگل و همایش بزرگداشت این حماسه كه دیشب با حضور دكتر لاریجانی برگزار شد.

وی خاطرنشان كرد: اقدامات دیگری كه برای این حماسه در نظر گرفته شد زنگ حماسه اسلامی ششم بهمن در مدارس سراسر استان مازندران بود.

ربیع فلاح با تاكید براینكه باید به حماسه آمل توجه خاصی شود، ابرازداشت:حماسه آمل آن قدر بزرگ بود كه رهبر كبیر انقلاب در وصیت نامه سیاسی الهی خود از مردم این شهر تشكر كرد.

استاندار مازندران با بیان اینكه به مردم آمل و شهرستان آمل افتخار می كنم، بیان كرد:شهیدان حماسه ششم بهمن آمل با جانفشانی های خود ریشه های انقلاب را آبیاری كردند و باید مورد توجه قرار بگیرند و از آنهاتشكر كرد.

مقام عالی دولت در مازندران ادامه داد: یكی از مسائل خوبی كه دراین دولت موفق شدیم آن را عملی كنیم انسجام و همدلی در بین مسئولان استان است.

وی با اشاره به اینكه ما باید درجهت توسعه استان گام برداریم، اذعان داشت: اگر این همدلی ها را از اول انقلاب داشتیم الان استان ماباید توسعه یافته بود.

این مسئول تصریح كرد: باسند چشم انداز استان مازندران خیلی فاصله داریم این استان با نیروهای فرهیخته وپتانسیل هایی كه دارد باید مایه سرافرازی ایران اسلامی باشد.

فلاح در ادامه سخنانش به بودجه استان مازندران اشاره كرد و افزود: ما امسال بیشتر از سال قبل بودجه برای استان گرفتیم میزان بودجه ۵سال گذشته والان استان قابل مقایسه نیست.

استاندار مازندران با بیان اینكه در آمد سال ۹۳ نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، بیان كرد:در آمد سال۹۳ حدود ۴۰ درصد نسبت به سال۹۲ افزایش یافته است.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text