پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

آمادگی راه آهن شمال برای راه اندازی خط مسافری ساری – بندرعباس

«یوسف گران پاشا» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از بازسازی و نوسازی مسیر 420 کیلومتری خطوط راه آهن شمال به عنوان یکی از بسترهای مورد نیاز برای راه اندازی خط ساری – بندرعباس نام برد و گفت: بازسازی این خط از سال 1374 آغاز شد و تاکنون 384 کیلومتر آن انجام شده است.

وی افزود: معاونان شرکت راه آهن کشور در بازدیدهای اخیر خود از خطوط راه آهن شمال و مشاهده روند بازسازی و نوسازی این خطوط، این روند را مثبت اعلام کردند.

مدیر کل راه آهن شمال کشور گفت: راه اندازی خط ریلی ساری – بندرعباس با اختصاص یک ست قطار از سوی شرکت راه آهن شمال قابل اجرا است.

وی افزود: با راه اندازی این خط ریلی، مسافران مقصد بندرعباس بدون توقف در ایستگاه های مسیر از ساری به سمت تهران و پس از آن با گذر از قم و اراک به جنوب کشور جا به جا می شوند.

مدیر کل راه آهن شمال کشور همچنین با اشاره به افزایش حجم مسافران مسیرهای کوتاه این خط ریلی اعلام کرد: اکنون سه قطار محلی از پل سفید به گرگان و بر عکس در خطوط راه آهن شمال کشور فعالیت می کنند.

وی از نیاز به افزایش دو قطار محلی دیگر در خطوط راه آهن شمال خبر داد و افزود: با تامین این دو رام قظار از سوی شرکت راه آهن شمال، این مشکل نیز رفع خواهد شد.

قطارهای محور شمال شامل قطارهای گرگان ـ تهران 1 و 2، قطارهای ساری ـ تهران و ساری مشهد، قطارهای محلی فیروزکوه ـ تهران و ریل باس های 1 و 2 پل سفید – گرگان است که در مجموع روزانه پنج هزار نفر را جا به جا می کنند.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text