جمعه 14 اردیبهشت 1403

آغاز ارائه خدمات رایگان مشاوره تغذیه و روان‌شناسی در مازندران

قاسم جان‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری گفت: با توجه به تغییر سیمای بیماری‌‌ها و ضرورت توجه ویژه به دو مقوله تغذیه سالم و سلامت روان و در راستای اجرای برنامه جامع تحول سلامت در حوزه بهداشت، طرح خوبی در این استان آغاز شده است.

وی تصریح کرد: در این طرح، 26 کارشناس تغذیه و 44 کارشناس روان‌شناسی که از طریق خرید خدمت جذب شده‌اند، از امروز در مراکز منتخب شهرستان‌های سراسر مازندران مستقر شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: این کارشناسان خدمات مشاوره تغذیه و روان‌شناسی را به موارد ارجاعی از مناطق شهری به صورت رایگان ارائه و هر کدام از آنها جمعیتی معادل 30 هزار نفر را زیر پوشش قرار می‌دهند.

جان‌بابایی بیان کرد: خدمات مشاوره و مراقبت روان‌شناختی و خدمات مشاوره و مراقبت از تغذیه سالم به‌عنوان دو بسته از 11 بسته خدمت پیش‌بینی‎شده در برنامه تحول سلامت در حوزه بهداشت ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: خدمات روان‌شناسی در سطح پایگاه‌ها و مراکز سلامت جامعه با هدف ارتقای سطح سلامت و آگاهی گروه‌های هدف، ارائه مشاوره‌های رایگان روان‎پزشکی، پیشگیری، درمان و کاهش آسیب‎های سوء مصرف مواد و الکل، پیشگیری، تشخیص و درمان اختلالات روانی و رفتاری، همچنین آموزش و توانمندسازی والدین و سایر گروه‎های هدف در زمینه مهارت‌های زندگی و فرزندپروری ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به گسترش روزافزون بیماری‎های غیرواگیر مرتبط با تغذیه، اضافه کرد: خدمات مشاوره و مراقبت از تغذیه سالم نیز با هدف افزایش دسترسی مردم به خدمات آموزشی و پیش‎گیرانه تغذیه، افزایش بهره‌مندی مردم از خدمات مشاوران تغذیه و گسترش خدمات تغذیه‎ای پیشگیرانه برای مبتلایان به بیماری‎های مزمن غیرواگیر همچون دیابت و فشار خون به مراجعان ارائه می‎شود.

این مسئول اظهار کرد: بیماران ارجاع‌شده از سوی کارشناسان مراقبت سلامت و پزشکان مستقر در پایگاه‌های سلامت، پایگاه‌ها و مراکز مجری پزشک خانواده شهری و مراکز سلامت جامعه، توسط این کارشناسان به‌صورت رایگان خدمات‌رسانی می‎شوند.

جان‌بابایی در پایان اظهار امیدواری کرد، با ارائه این خدمات و پاسخ‎گویی به نیازهای جامعه، شاهد ارتقای سطح سلامت جامعه و افزایش کیفیت زندگی مردم باشیم.

 

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text