سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

آزادسازی اراضی اطراف فرودگاه نوشهر كليد خورد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی قمی اویلی بعد از ظهر شنبه در جلسه مشترك مالكين اراضي و مسئولين فرودگاه گفت: فرودگاه نوشهر با قدمت ۶۰ ساله خود، عليرغم آنچه كه در قبل از انقلاب تنها براي عده اي خاص و اشرافي مورد استفاده قرار مي گرفت امروز به پشتوانه انقلاب در جهت خدمت به آحاد مردم فعاليت دارد.

محمدعلي قمي اويلي افزود: فرودگاه نوشهر از سال ۱۳۳۳ دااري قدمت بوده كه در جهت توسعه اين فرودگاه و افزايش تراز خدمت رساني به مردم و گردشگران نيازمند توسعه بوده و خوشبختانه اقدامات موثري طي سالهاي اخير در اين خصوص صورت پذيرفته است.

وي به راه اندازي طرح هاي شامل سالن ترانزیت، ساختمان اداری فرودگاه و همچنین دستگاه کمک ناوبری دي. وي. او. آر  در فرودگاه نوشهر اشاره كرد و گفت:  دستگاه های کمک ناوبری فرودگاه نوشهر با اهداف افزایش ایمنی پروازها و جلوگیری از لغو پروازها در شرایط جوی بد و استفاده جایگزین برای فرودگاه همجوار تهیه شده، با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ هزار یورو برای تجهیزات و دستگاه و یک میلیارد تومان برای ساخت ابنیه به بهره برداري رسيد كه ضرورت داشت تا در جهت حريم اين دستگاه، عمليات آزادسازي اراضي اطراف فرودگاه آغاز شود.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال افزایش کارایی این فرودگاه هستیم، گفت: رعایت ارتفاع ساخت و ساز در اراضی حریم این فرودگاه موضوعی مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

قمي اويلي افزود: خوشبختانه با توافقات صورت گرفته در جلسه مشترك با مالكين اراضي و هم فرودگاه، ظرف يكماه آينده با حضور كارشناسان داگستري نسبت به ارزيابي قيمت اراضي اقدام خواهد شد و تملك اراضي آن در صورت توافق نهائي صورت خواهد پذيرفت.

فرماندار نوشهر خاطرنشان كرد: دستگاه کمک ناوبری دي. وي. او. آر  فرودگاه نوشهر حداقل نيازمند حريم به شعاع ۱۸۰ متري بوده كه تقريباٌ ۴۰ هزار مترمربع را شامل مي شود.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text