پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

وضعیت نگران‌کننده شیوع کرونا در “سوادکوه”

مازندران به‌عنوان استانی که همواره میزبان میهمانان زیادی از سراسر کشور بوده، این‌بار این میزبانی برای آن گران تمام شده و اگر چه در موج اول بیماری کرونا، با اعمال هرچند دیر‌هنگام تدابیر به‌خوبی این بیماری در مازندران کنترل شد اما متاسفانه در موج‌ دوم با هجوم مسافران و برگزاری مراسمات مختلف، شرایط قرمز شکل گرفت.

شهرستان‌هایی همچون سوادکوه که در موج‌ نخست کارنامه خوبی از خود ارائه داده بودند، در موج ‌دوم به‌سرعت به‌ شرایط قرمز رسیدند.

سوادکوه به‌عنوان ورودی استان به یک‌باره با سیل عظیمی از مسافران مواجه شد.با وجود انتظارات و درخواست‌های مردمی، زمان اعمال تدابیر کمی با تاخیر انجام شد و زمانی متولیان پای کار آمدند که شهرستان در وضعیت قرمز قرار گرفت. در حال حاضر نیز آن‌طور که مردم می‌گویند هنوز نقص در کنترل ورود گردشگران به مناطق گردشگری دیده می‌شود.

سوادکوه‌شمالی نیز باوجود اینکه موج‌ اول را با موفقیت سپری کرد، خطر موج‌ دوم گریبان‌گیر آن شده و متولیان درصدد کنترل بیماری برآمده‌اند. استاندار مازندران نیز در سفری به سوادکوه و سوادکوه‌شمالی، خواستار جلوگیری از ازدحام جمعیت در پارک‌های جنگلی، اماکن‌طبیعی و تاریخی این دو شهرستان شد و تاکید بر بررسی روزانه به‌صورت میدانی بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی داشت.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text