جمعه 10 فروردین 1403

وضعیت قرمز متل‌داران مازندران

همزمان با افزایش مجدد شیوع کرونا در مازندران تصمیمات جدیدی برای بازگشت محدودیتهای کرونایی در ستاد کرونای استان اتخاذ شد که بر اساس آن بسیاری از مراکز ازدحام جمعیت نظیر تالارها، باشگاه‌های ورزشی و مراکز آموزشی، تفریحی و رفاهی باید فعالیت خود را تا اطلاع ثانوی تعطیل کنند.

یکی دیگر از تصمیمات این ستاد نیز تعطیلی مراکز اقامتی و گردشگری بوده است، موضوعی که سبب بروز نگرانی در بسیاری از صاحبان متلها، هتلها، پلاژها، ویلاها، سوئیت‌ها و خانه های مسافر شده و معتقد هستند با توجه به اعلام وضعیت قرمز در رسانههای ارتباط جمعی، دیگر کسی حاضر به سفر نیست، مگر در مواردی که کار ضروری یا اداری داشته باشند و تعطیلی این واحدها دستاوردی غیر از ضرر و زیان هنگفت نخواهد داشت.

هادی اسماعیل پور، رئیس اتحادیه اقامتی و گردشگری بابلسر در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در بابلسر، اظهار داشت: در 22 تیرماه امسال مصوبه ای در فرمانداری صادر شد که براساس آن از 25 تیرماه بسیاری از متلها و مراکز اقامتی باید تعطیل شوند، در حالیکه اکثر متلها خالی از مسافر هستند.

وی افزود: با توجه به اعلام وضعیت قرمز در رسانهها، بسیاری از مردم برای تفریح به مازندران سفر نمیکنند مگر اینکه کار ضروری داشته باشند.

رئیس اتحادیه اقامتی و گردشگری بابلسر ادامه داد: اگر متلها در این وضعیت تعطیل شود، آنهم با توجه به اینکه دولت به وعدههای خود در زمان نوروز عمل نکرد، جبران این خسارتها چگونه خواهد بود، آیا مردم توان این را دارند که بیش از سه هزار نیروی کار را در پارکینگهای 9گانه و بلوار طالقانی تعطیل کنند.

اسماعیل پور تاکید کرد: جبران خسارات و تأمین حقوق پرسنل متلها بسیار سخت بوده و از مسئولان خواهش میکنیم در وضعیتی که در آن قرار داریم این اتفاق نیفتد.

وی تصریح کرد: اگر قرار است اتفاق مثبتی رخ دهد و از شیوع این بیماری جلوگیری شود نخست باید از اماکن پرتردد یعنی هایپر مارکتها، نانواییها و بانکها شروع کنند.

رئیس اتحادیه اقامتی و گردشگری بابلسر با بیان اینکه بنگاه‌های خصوصی در حالت عادی نیز گرفتار هستند و سه ماه فصل بهار از اول اسفند تا آخر اردیبهشت تعطیل بودند، گفت: پذیرشهای ما بعد از  آن تعطیلات، حدود 60 درصد کاهش داشت و در این وضعیت اداره مالیات هر روز تماس میگیرند که شما بیایید مالیاتهای سال گذشته را پرداخت کنید، پرداختی‌های ما به ادارات همچنان باقی است و همچنان که چکها به سررسید خود میرسد و دولت به هیچ عنوان به وضعیت بد بازار توجه نمیکند و چکها را برگشت می زند.

وی تأکید کرد: تمام این شرایط سبب میشود که مردم اذیت و آزرده خاطر شوند و پیشنهاد بنده تعطیلی شهر است نه یکسری اماکن خاص تا همه بدانند این اتفاق فراگیر است.

 

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text