پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

مجرم اینترنتی در استان مازندران دستگیر شد/ کلاهبرداری از ۳۰۰ نفر به روش “فیشینگ”

سردار مرتضی میرزایی اظهار داشت: در پی طرح شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز 100 میلیون ریالی از حساب بانکی او به صورت اینترنتی، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان و کارشناسان اداره مبارزه و عملیات ویژه پلیس فتا با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی با استفاده از شگردهای خاص سرانجام موفق شدند، متهم این پرونده را در یکی از شهرستان های مرزی شرق کشور شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی مازندران بیان کرد: با هماهنگی قضائی، ماموران در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

میرزایی، افزود: متهم در تحقیقات اولیه ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان داشت با ساخت درگاه‌های جعلی و فیشینگ به اطلاعات حساب بانکی افراد دسترسی پیدا کرده و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب آنان می‌کرد.

وی افزود: متهم که تحت تعقیب مراجع قضائی و انتظامی استان‌های مختلف کشور است، تاکنون از 300 شهروند به این شیوه به ارزش 20 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده که با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شد.

میرزایی با هشدار با شهروندان از آنان خواست از حضور در شبکه های اجتماعی و ارائه اطلاعات حساب بانکی در کانال های نامتعارف و ناشناس جدا خودداری کنند و در زمان خرید اینترنتی مراقب صفحات و درگاه‌های جعلی بانکی باشند.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text