دوشنبه 6 فروردین 1403

مازندران با هوای بارانی به استقبال سال جدید می رود

جدول پیش بینی هفت روزه این اداره کل نشان می دهد که استان مازندران طی روزهای دوشنبه و سه شنبه این هفته 27 و 28 اسفند ماه هوای بارانی و سردی را پیش رو خواهد داشت و این وضعیت جوی تا روز آخر سال 97 در این استان مستقر خواهد بود .
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت : هوای استان امروز و فردا صاف و همراه با افزایش دماست .
ابراهیم تاکامی افزود : افزایش دما که در مناطق شرقی و مرکزی بیشتر از مناطق غربی استان است بین چهار تا 12 درجه خواهد بود ، به طوری که دمای هوای مناطق غربی مازندران از 12 درجه سانتی گراد طی روز جاری به 16 درجه و مناطق مرکزی و شرقی از 13 به 24 درجه سانتی گراد افزایش خواهد یافت .
کارشناس پیش بینی هوای مازندران از ورود سامانه بارشی و سرد از اواخر فردا یکشنبه به این استان خبر داد و گفت : این سامانه که از غرب مازندران وارد استان می شود به صورت بارش باران در مناطق جلگه ای همراه با وزش شدید باد است .
وی شرایط جوی ارتفاعات مازندران در این زمان را برفی اعلام کرد و افزود : روز سه شنبه 28 اسفند ماه از شدت بارش ها کاسته می شود و از روز چهارشنبه به تدریج شاهد خروج این سامانه بارشی و سرد از استان خواهیم بود .
تاکامی گفت : بر اساس نقشه های هواشناسی پیش بینی می شود که در روز پنجشنبه و جمعه این هفته همزمان با روزهای نخست سال جدید هوای استان صاف باشد که با افزایش دما همراه خواهد شد.
هم اکنون هوای ساری مرکز استان مازندران نیمه ابری است و کمینه و بیشینه دمای این شهر برای امروز هم 8 و 14 درجه سانتی گراد پیش بینی شده است .

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text