اجرای طرح کیفی‌سازی نان در مازندران

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، ربیع فلاح جلودار در نخستین جلسه کارگروه خرید تضمینی گندم استان اظهار داشت: با توجه به این‌که مازندران به عنوان پایلوت ارتقا کیفیت نان در سطح کشور انتخاب شده است، بانک‌ها کمک کنند تا تسهیلات لازم جهت بهسازی فضای محیطی و دستگاه‌های تولید نان به واحدهای نانوایی ارائه شود.

وی، افزود: لباس متحد الشکل، بهداشت فردی و محیطی و آموزش نانوایان در ارتقا کیفیت نان مهم بوده و باید با جدیت دنبال شود.

فلاح با اشاره به این‌که گندم مازندران از کیفی‌ترین گندم‌های ایران است، تصریح کرد: امیدواریم با اجرای طرح پایلوت کیفی سازی نان مازندران یک مدل و الگوی مطلوب برای سایر استان‌های کشور باشد.

استاندار مازندران، با اشاره به عزم دولت در خرید تضمینی گندم، تاکید کرد: باید نان با کیفیت مطلوب به مردم استان، مسافران و گردشگران ارائه شود.

وی به طرح رتبه بندی واحدهای نانوایی اشاره کرد و گفت: وضعیت بهداشت نانوایی‌ها، وضعیت ماشین آلات و لوازم نانوایی‌ها، امکانات ذخیره‌سازی و نگهداری آرد، مهارت شغلی و کیفیت نان از مهم‌ترین شاخص‌های ارزیابی واحدهای نانوایی در طرح رتبه بندی کردن نانوایی‌های استان است.

فلاح، به اجرای سامانه حمل یکپارچه و واحد آرد در استان تاکید کرد و گفت: فرمانداران، مقدمات لازم در پیاده سازی این طرح را تمهید کنند.

استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حمل یکپارچه آرد در 4 شهرستان رامسر، تنکابن، گلوگاه و بهشهر در حال اجراست.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text