ریختن زباله در حاشیه جاده معضل بزرگ استان مازندران است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حیدر نوروزی در سخنان پیش از خطبه امروز نماز جمعه ساری، اظهار داشت: در هفته حمل و نقل و راهداری قرار داریم و از 26 آذر تا یکم دی به این هفته نامگذاری شده و این روز برای همیشه برای روز حمل و نقل نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه رهداران از زحمتکشان جامعه هستند، گفت: در زمستان‌ها، نوروز و تعطیلات باید در گردنه ها مستقر باشند به هموطنان و مسافران خدمات ارائه کنند.

نوروزی گفت: راهداری تجسم عینی ایثار در سختی ها بوده، بحث راهداری در استان های مختلف متفاوت بوده و در زمستان ها شروع می‌شود و از یکم دی عملیات راهداری زمستانی به اوج خودش می‌رسد.

وی به وضعیت حمل و نقل در استان اشاره کرد و گفت: وزارت راه و شهرسازی بزرگ ترین و تاثیرگذارترین وزارتخانه در کشور محسوب می‌شود و با 9 مدیرکل در استان ها فعالیت می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: مازندران از نظر جایگاه حمل و نقلی جایگاه ویژه ای دارد و رتبه نخست را در حمل و نقل زمینی و ریلی و دریایی و هوایی در این استان دارد.

وی افزود: این استان در بحث حمل و نقل کشور تاثیر بسزایی دارد و با ارتباط مستقیم به پایتخت کشور و تولیدات کشاورزی  جایگاه ویژه ای در حوزه حمل و نقل دارد و نگاه دولت به این استان ویژه است.

نوروزی بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی در ساخت و بهسازی راه‌های روستایی برنامه‌های ویژه‌ای در استان دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه نحوه ساخت پروژه های راهسازی در کشور به دو صورت ملی و استانی انجام می‌شود، گفت: باید فرهنگ صحیح رانندگی را در جامعه در دستور کار خانواده ها قرار دهیم.

وی با بیان اینکه ریختن زباله در حاشیه جاده معضل بزرگ استان است، گفت: حریم راه‌ها با خود راه تفاوتی ندارد و باید به حریم راه توجه کنیم و ساخت و ساز غیرمجاز حاشیه راه‌ها پرهیز کنیم.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text