پنج‌شنبه 4 مرداد 1403

درخواست آملی‌ها از رئیس جمهور برای حفظ میراث کهن آمل

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، خسرو ابراهیم‌زاده آمل ظهر امروز در آئین افتتاحیه پروژه‌های عمرانی و شهری شهرداری آمل با بیان اینکه نخستین روز از فعالیت دوره چهارم شورای اسلامی آمل مهمترین دغدغه اعضای شورا جاده نور و مشکلات آن بوده است، اظهار داشت: با توجه به اهمیت این محور تاکنون وعده‌ای در مصوبات شورا مطرح نشده که به اجرایی در نیامده باشد.

وی با اشاره به پروژه بلوار ولایت این شهرستان بیان کرد: این پروژه با مشارکت و تلاش سازمان عمران و شهرداری بهره‌برداری آن در روز نهم اردیبهشت 94 مصادف با روز شورا یا در سوم خرداد ماه سال آینده تحقق می‌یابد.

ابراهیم‌زاده با تاکید براینکه چهار گوشه شهر برای شورا و شهرداری آمل مهم است، ابراز داشت: هم‌اکنون در این دوره برنامه‌ریزی‌هایی برای سال آینده شده تا پروژه‌های خوبی در این شهر انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر آمل، عدم تاخیر در اجرای پروژه‌های عمرانی شهری را چالش‌هایی در بخش‌هایی از پروژه‌های گذشته بیان کرد و گفت: متاسفانه در این امر حدود 7 میلیارد تومان صرف مالکان زمین‌های پروژه‌های گذشته شده که این امر موجب کمرنگ شدن پروژه‌های عمرانی در آمل شده است.

وی با اعلام بر اینکه یکی از خواسته‌های مهم مردم آمل توجه به میراث کهن این شهرستان است، اذعان داشت: تاکنون با تعامل و مشارکت مردم و نخبگان شهر حدود چهار هزار امضا در یک طومار جمع‌آوری شده است.

ابراهیم‌زاده ادامه داد: این طومار امضا شده آماده است تا به رئیس جمهور تحویل داده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر آمل با اشاره به مسئله پسماند در آمل، این شهر را نسبت به سایر شهرهای مازندران در امر تفکیک زباله از مبدا پیشگام بیان کرد و گفت: این شهرستان با وجود پایلوت بودن در امر تفکیک زباله متاسفانه به لحاظ وضعیت زباله بی‌داد می‌کند.

وی ادامه داد: تاکنون در این امر 30 جلسه با حضور کارشناسان و کارگروه‌های تخصصی با حضور شرکت‌های خارجی و کشوری صورت گرفته است.

ابراهیم‌زاده خاطرنشان کرد: مسئولان استانی و کشور باید نسبت به این معضل زباله شهر آمل توجه بیشتری نشان دهند.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text