تشکیل اتاق فکر برای کاهش حوادث رانندگی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سردار مسعود جعفری‌نسب بعد از ظهر امروز در سمینار بررسی عوامل دخیل در بروز و پیشگیری از حوادث رانندگی که در مجتمع تفریحی رفاهی وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگ‌سازی مهم‌ترین موضوع در کاهش تصادفات و حوادث ناشی از رانندگی است.

فرمانده انتظامی مازندران گفت: برای کاهش حوادث ناشی از رانندگی در استانداری مازندران اتاق فکر تشکیل شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه موضوعات مذهبی و شرعیات عاملی برای رعایت مباحث فرهنگی است، تصریح کرد: اگر خط قرمزها با توجه به موضوعات مذهبی رعایت شود مباحث فرهنگی به‌درستی در کشور اجرا می‌شود.

جعفری‌نسب ادامه داد: بجای افزایش مراکز درمانی و تعرفه بیمه‌ای در بخش خسارت هزینه‌های ناشی باید صرف فرهنگ‌سازی شود تا در بقیه موضوعات با کاهش حوادث مواجه شویم.

وی با بیان اینکه مدارس و شهرهای مازندران دارای شهرک ترافیکی نیستند، یادآور شد: آموزش مهم‌ترین مقوله در کاهش آسیب‌های اجتماعی و حوادث ناشی از تصادفات است.

فرمانده انتظامی مازندران فعالیت 9 میلیون دانش‌آموز به عنوان همیار پلیس را ظرفیتی برای فرهنگ‌سازی مناسب در جامعه دانست و گفت: شرکت‌های بیمه‌ای برای پیشگیری از خسارت ناشی از تصادفات باید در مباحث فرهنگی سرمایه‌گذاری کنند.

این مسئول جریمه را یکی از ابزارهای بازدارنده پلیس عنوان کرد و بیان داشت: اگر پلیس راننده خاطی را جریمه نکند حکم قتل او را امضا کرده است.

جعفری‌نسب با تاکید بر اینکه دستگاه‌های دولتی براساس قانون موظف به فعالیت در کاهش تصادفات ناشی از رانندگی هستند، خاطرنشان کرد: شهر ساری با قدمت 200 سال مدیریت خدمات استانی دوربین رسیدگی به حوادث رانندگی ندارد.

وی با بیان اینکه در کشور با برخی از مشکلات قانونی دست به گریبان هستیم، یادآور شد: زیرساخت‌های قانونی برای کاهش مشکلات ترافیکی در مجلس شورای اسلامی باید ایجاد شود.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه خودروی پراید بیشترین تصادفات را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: مقرراتی وضع شود تا خودوری پراید فقط در درون شهری مورد استفاده قرار گیرد.

جعفری‌نسب با تاکید بر اینکه مازندران در کاهش تصادفات ناشی از رانندگی نیازمند تشکیل اتاق فکر در استانداری است، اظهار کرد: همه دستگاه‌ها در کاهش حوادث ناشی از رانندگی باید دخیل شوند.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های بیمه‌ای از سهم 20 درصد شخص ثالث کمکی به نیروی انتظامی نمی‌کنند، افزود: طرح مدونی ایجاد شود تا دستگاه‌های فرهنگی در کنار نیروی انتظامی به وظیفه ذاتی خود بپردازند.

فرمانده انتظامی مازندران با اعلام اینکه خودروهای خارجی سرقت به لحاظ ایمنی سرقت نمی‌شوند، متذکر شد: 80 درصد خودروهای سرقتی را پراید تشکیل می‌دهد.

به گزارش فارس، سمینار بررسی عوامل دخیل در بروز و پیشگیری از حوادث رانندگی با هماهنگی اداره کل پزشکی قانونی و بیمه ایران در مجتمع تفریحی توریستی وزارت کشور برگزار شد.

 

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text