تسهیل در امرسرمایه گذاری اولویت برنامه ریزی مازندران است

به گزارش ایرنا ، ‘علی احسانی’ روز پنجشنبه در همایش فرصت های سرمایه گذاری مازندران در محمودآباد که با حضور علی لازیجانی رییس مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است، افزود: حمایت و ترویج افکار و اندیشه سرمایه گذاری ، انجام تدابیر مقتضی برای مساعد نمودن فضای سرمایه گذاری، تشویق و تکریم سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی از اهداف مهم این همایش است.

وی با بیان این که هدایت مناسب بودجه عمرانی با تاکید بر آماده سازی زیر ساختها برای افزایش زمینه انگیزشی سرمایه گذاران از جمله بنادر، پایانه ها، نوسازی ناوگان حمل و نقل زمینی، راه آهن، دریایی و هوایی، تامین منابع آب و تامین انرژی در شهرک های صنعتی، استفاده از ظرفیت شورای گفت و گو با بخش خصوصی، تلاش و حمایت و پیگیری اخذ تسهیلات ریالی و ارزی، اهتمام اقدامات لازم برای استقرار سیستم پنجره واحد در استان ، همکاری تنگاتنگ با بانک ها برای بنگاههای تولیدی واجد شرایط، استهمال و تقسیط مجدد بدهی ها و استفاده از ظرفیت شورای ایرانیان خارج از کشور را از جمله عوامل حمایت و تسهیل در امر سرمایه گذاری برشمرد.

وی با اشاره به این که تشویق توسعه فرهنگ سرمایه گذاری، جذب و جلب سرمایه های داخلی و خارجی، اهمیت سرمایه گذاری و کمک به افزایش ظرفیت ها تولید و بهبود کارایی و بهره وری سرمایه را از دیگر اهداف این همایش اعلام کرد.

احسانی سود بازگشت سرمایه را یک اصل در امر سرمایه گذاری دانست و اظهار داشت : با توجه به رشد و توسعه اقتصادی، استان نیازمند فراهم کردن نیروی سرمایه و کار لازم است که به عنوان دو عامل و اساسی به شمار می رود.

وی با اشاره به به این که رشد سرمایه گذاری کشور از سال 84 تا 90 از 7.8 درصد به 2.1 درصد تنزل یافته است، تصریح کرد : مدیریت توسعه استان با برگزاری این همایش به جد در صدد فراهم کردن زمینه های مساعد سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی و پایه چشم انداز و راهبردی های اساسی جدید است.

احسانی همچنین محورهای اصلی این همایش را توسعه صادرات کشاورزی و صنایع وابسته به آن با اولویت صنایع باغبانی، دام و طیور و شیلات و آبزیان، زراعت چوب عنوان کرد.

وی گردشگری با رویکرد گردشگری سلامت و صنعت و معدن با اولویت اکتشاف و تجهیز معادن ، عمرانی شهری با اولویت بهسازی بافت های فرسوده، امور زیربنایی اعم از جاده ، ریل و توسعه فرودگاه ها ، بهداشت و درمان با ساخت بیمارستان ها تخصصی و فوق تخصصی و انرژی صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و برق و صنعت , فناوری اطلاعات و صنایع پسماند و زباله را از دیگر محور های این همایش برشمرد.

نخستین همایش فرصت های سرمایه گذاری درمازندران با حضور ‘ علی لاریجانی ‘ رییس مجلس شورای اسلامی ، ‘ ربیع فلاح ‘استاندار و حدود 500نفر از سرمایه گذاران داخلی و خارجی امروز ( پنجشنبه ) در مجتمع آموزشی ،تفریحی و ورزشی نفت محمودآباد آغاز شد.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text