افتتاح 150 خانه بهداشت دهه فجر در مازندران‌

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به افتتاح حدود 150 خانه بهداشت در دهه فجر در مازندران گفت: وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی برای افتتاح این پروژه‌ها به مازندران سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، قاسم جان‌بابایی عصر امروز در نشست بررسی مشکلات حوزه بهداشت و سلامت شهرستان نور که با حضور نماینده نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی، معاونان و مسئولان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در دهه فجر امسال حدود 2 هزار خانه بهداشت در کشور افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: مازندران با افتتاح حدود 150 خانه بهداشت از نظر تعداد بیشترین افتتاح خانه بهداشت را دارد، به همین دلیل هماهنگی‌های لازم برای حضور وزیر بهداشت در استان برای افتتاح انجام شده و به احتمال فراوان وی برای مراسم افتتاحیه به استان سفر می‌کند.

وی با تاکید بر بهسازی و نوسازی فیزیکی مراکز درمانی و بهداشتی و پاکیزگی محیط مراکز درمانی خاطرنشان کرد: مراکز درمانی و بیمارستان‌‌ها باید از منزل مسکونی‌ تمیزتر و محیطی پاک‌تر داشته باشد.

جان‌بابایی با بیان اینکه حرکت به سمت خودکفایی و خودگردانی هدف دانشگاه علوم پزشکی مازندران است، گفت:‌‌ مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها باید به سمت خودکفایی بروند و آزمایشگاه‌ها که منبع درآمدزایی هستند، باید فعال‌تر عمل کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خواستار تجمیع مراکز دندان‌پزشکی در این شهرستان شد و افزود: با تجمع فعالیت دندان‌پزشکان خدمات‌رسانی به مردم بیشتر و بهتر می‌شود.

این مسئول با توجه به اعلام آمادگی یک خیر برای احداث مرکز درمانی در محله عبدل‌آباد چمستان نور گفت: شرط احداث مراکز درمانی با مشارکت خیران به صورت 40 به 60 است که چنانچه خیران 40 درصد هزینه را تقبل کنند 60 درصد هزینه ساخت از طریق دولت تامین می‌شود که در صورت موافقت خیر و شروع به کار احداث این مرکز دانشگاه علوم پزشکی بقیه هزینه‌ها را پرداخت می‌کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن این مراکز تکمیل و راه‌اندازی شود.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، بحث دندان‌پزشکی و تجهیزات دندان‌پزشکی را از نیازهای جدی شهرستان نور عنوان کرد و گفت: این شهرستان از کمبود پزشک و امکانات پزشکی رنج می‌برد.

عبدالوحید فیاضی با قدردانی از پیگیری رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور و حمایت رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: اجرای طرح جامع خدمات پزشکی امری ضروری است و راه‌اندازی مرکز اورژانس بنفشه‌ده در محور نور ـ چمستان ـ آمل یک ضرورت محسوب می‌شود.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text