پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

آغاز واکسیناسیون آنفلوآنزا برای کادر درمانی درگیر با کرونا در مازندران

مدیرگروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مازندران از آغاز واکسیناسیون آنفلوآنزا برای کادر درمانی درگیر با کرونا در این استان خبر داد.

 محمدرضا پارسایی، با بیان اینکه وزارت بهداشت سهمیه واکسن آنفلوآنزا برای گروه های خاص درنظر گرفته است، گفت: در فاز نخست تزریق واکسن انفولانزا کادر بهداشت و درمان با اولویت افرادی که در بیمارستان ها و در بخش های سی سی یو، ای سی یو، اورژانس و کرونا مشغول کار هستند انجام می شود.

وی افزود: پرسنل بهداشتی که در مراکز و خانه بهداشت خدمات کرونا و آنفلوآنزا به بیماران می دهند مانند پزشکان خانواده شهری و روستایی، مراقبین سلامت، بهورزان و کارشناسان ناظر و محیط نیز در اولویت دریافت این واکسن قرار دارند.

پارسایی با بیان اینکه مادران باردار نیز در اولویت تزریق واکسن آنفلوآنزا قرار دارند، ادامه داد: گروه های خاص که شامل بیماران سرطانی، شیمی درمانی، پیوند کلیه، دیالیزی ها، بیماران هموفیلی، تالاسمی و بیماران ام.اس است، بر اساس پرونده ای که بعنوان بیماران خاص دارند فراخوان داده می شوند و می توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی و ستاد شبکه ها واکسن را به صورت رایگات تزریق کنند.

مدیرگروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه واکسن در اختیار افرادی که در سازمان زندان ها هستند نیز قرار می گیرد، گفت: همچنین به افرادی که تحت پوشش بهزیستی مانند افرادی که درمراکز نگهداری از سالمندان، بیماران عقب مانده ذهنی، معلولین قرار دارند در فاز اول واکسن آنفولانزا تعلق می گیرد که به صورت رایگان تزریق می شود.

وی با بیان اینکه از امروز واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان در استان مازندران آغاز شده است، افزود: افراد عادی، دیابتی ها، بیماران قلبی باید مطابق با اعلام سازمان غذا و دارو کشور از داروخانه ها واکسن دریافت کنند.

گفتنی است صبح روز گذشته و در نخستین روز از آغاز واکسیناسیون، برای تعداد ۴۰ نفر از کادر درمانی بخش کرونا مرکز آموزشی درمانی بوعلی سینا ساری واکسن آنفولانزا تزریق شد.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text