شنبه 8 اردیبهشت 1403

2700 تاکسی در ساری فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، تردد خودروهای شخصی بدون هیچ نظارتی در سطح شهر مشکلات بسیاری را به وجود آورده و به عنوان یکی از معضلات بخش حمل و نقل در مازندران محسوب می‌شود.

فعالیت این خودروها بدون نظارت علاوه بر ایجاد معضل ترافیک در شهرها، مشکلات امنیتی نیز برای شهروندان ایجاد می‌کند، همچنین مشکلاتی را برای خودروهای عمومی به وجود آورده‌ که در صورت عدم مدیریت درست آسیب‌های اجتماعی فراوانی در اجتماع به همراه دارد.

البته در این زمینه قصه تلخ جدایی مادر داراب‌کلایی از طفل دو ماهه خود را می‌توان مثال زد که هیچ‌گاه از ذهن مردم پاک نمی‌شود، همه مردم باید به این موضوع توجه داشته باشند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ساری در این باره در گفت‌وگو با فارس، گفت: در حال حاضر 2 هزار و 700 تاکسی سواری از جمله پراید، سمند، پژو و پیکان و 153 ون در سطح ساری فعال بوده که این تعداد تاکسی، پاسخ‌گوی مسافران است.

فضل‌الله‌نژاد بیان کرد: در برخی مسیرها از جمله 15 خرداد، انتهای قارن، بیست متری دوم، اول شهابی، اطراف میدان فرح‌آباد و میدان امام خمینی(ره) بیشتر خودروهای شخصی که شناخته شده نبوده و بنا به دلایلی صلاحیت ندارند و برای رانندگان تاکسی مزاحمت ایجاد می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید راهور تمهیدات لازم را ببیند تا دادستان مجوز جلوگیری از تردد این‌گونه خودروها را صادر کند یا توقیف کرده و به پارکینگ منتقل کند، خاطرنشان کرد: باید دستگاه‌های ذی‌ربط پای کار بیایند ما نمی‌توانیم جلوی تردد خودروهای شخصی را بگیریم و اعمال قانون کنیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ساری ادامه داد: تنها تاکسی‌ها زیر مجموعه این سازمان هستند و می‌توان اعمال قانون کرد ولی با خودروهای شخصی نمی‌توانیم برخورد کنیم.

فضل‌الله‌نژاد یادآور شد: در حال حاضر مأمور راهنمایی و رانندگی در اختیار سازمان بوده و با خودروی تاکسیرانی در سطح شهر در حال گشت‌زنی هستند که با این‌گونه خودروهای شخصی برخورد شود.

وی با اعلام اینکه لاین راست خیابان فرهنگ ـ قارن مطلقا ممنوع است، اظهار کرد: پیشنهاد من این بوده لاین ویژه هم‌سو و هم‌جهت با خیابان برای عبور حمل و نقل درون شهری از جمله اتوبوس و تاکسی در نظر گرفته شود که این موضوع موجب ترغیب مردم می‌شود تا از ناوگان عمومی استفاده کرده و خود به خود جلوی خودروهای شخصی در مسیرهای مختلف گرفته شده و رانندگان نیز تشویق می‌شوند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ساری ادامه داد: معتقدم مسئولان ذی‌ربط باید پای کار آمده تا جلوی فعالیت خودروهای شخصی را بگیرند،زیرا این خودروها فاقد امنیت لازم برای مسافران است.

به گزارش فارس، نظارت بر مسافربرهای شخصی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، حل این معضل مستلزم همکاری مسئولان ذیربط است و در این راستا باید از تمام توان بهره بگیریم چرا که فعالیت این خودروها علاوه بر ایجاد ناامنی در سطح شهر عدم تمایل فعالیت تاکسی‌ها را به دنبال دارد.

 

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text