یکشنبه 9 اردیبهشت 1403

گزارش اجمالي از سفر معاون اول رییس جمهور به مازندران

به گزارش خبرگزاري شبستان از ساري و به نقل از روابط عمومي استانداري مازندران، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور كه براي آماده سازي مقدمات سفر رياست جمهوري به مازندران وارد اين استان شده را در اين سفر مسئولان از جمله وزرای جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی،همراهی می کنند.

مازندران، در شمار اصلي ترين استان هاي شيلاتي و كشاورزي كشور

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور در فرودگاه نوشهر، با اشاره به اينكه مازندران بايد در همه بخش ها به صورت متوازن توسعه يابد، خاطرنشان کرد: توسعه‌ صنعتی استان نیز جزو موضوعات بسیار مهم است که حتماً باید در مورد آن برنامه ریزی شود.

 وي در بدو ورود به فرودگاه نوشهر در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه استان مازندران از پتانسیل های خوبی برای توسعه و پیشرفت برخوردار است،گفت: استان مازندران بخصوص در بخش شیلات و کشاورزی از اصلی ترین استان های کشور است و بخش عمده ای از نیازهای کشور از این منطقه تامین می‌شود.

جهانگیری با بیان اینکه در بخش صنعت نیز کارهای خوبی در استان مازندران انجام شده، خاطرنشان کرد: توسعه‌ صنعتی استان نیز جزو موضوعات بسیار مهم  است که حتماً باید در مورد آن برنامه ریزی شود.

معاون اول رييس جمهور، با اشاره به اين كه مازندران باید در همه بخش ها به صورت متوزان توسعه یابد، عنوان داشت: اتخاذ سازو کارهای ویژه برای رفع مشکلات صنعت و معدن و بررسی مسایل زیست محیطی و آنچه زمینه ساز توسعه صنعت در استان مازندران است هدف این سفر است.

افتتاح كارخانه نساجي بي بافت كلاردشت

کارخانه نساجی بی‌بافت کلاردشت در زمینی به مساحت 65 هزار مترمربع و با سرمایه گذاری ریالی 22 میلیارد تومان و سرمایه گذاری ارزی 37 میلیون یورو احداث شده و با راه اندازی این واحد صنعتی برای 150 نفر اشتغالزایی خواهد شد.

معاون اول رییس جمهور همچنین از بخش‌های مختلف این کارخانه و خط تولید آن بازدید کرد و با توضیح مدیران این کارخانه در جریان جزئیات فنی و ظرفیت تولید قرار گرفت.

بازديدمعاون اول رييس جمهور از مركز پرورش ماهيان دريايي در قفس

جهانگیری در جریان سفر به استان مازندران، با حضور در اسکله بندر نوشهر، از مرکز پرورش ماهیان دریایی در قفس بازدید کرد و در جریان نحوه لنگر گذاری نصب قفس‌ها، عملیات ذخیره سازی گونه‌های دریایی و ظرفیت پرورش ماهیان دریایی در این مرکز قرار گرفت.

مجری طرح ماهیان در قفس نیز در گزارشی به معاون اول رییس جمهور جزئیات این طرح را تشریح کرد و گفت: این طرح به صورت آزمایشی برای تولید سالیانه 500 تن ماهی اجرا شده که شامل ماهیان کپور، خاویاری در 16 قفس است.

مجری این طرح همچنین اهداف موسسه جهاد نصر در بخش آبزی پروری را نیز توضیح داد و گفت: این موسسه در قالب برنامه ده ساله قرار است طرح تولید سالیانه  60 هزار تن انواع ماهیان به روش پرورش در قفس، تولید سالیانه 10 هزار تن انواع گوشت ماهیان خاویاری و تولید سالیانه 10 هزار تن میگوی پرورشی را اجرا کند.

به گزارش شبستان، افتتاح مركز پرورش ماهيان خاوياري قره برون جويبار و بازديد از بندر امير آباد بهشهر، بازديد از سد گلورد، افتتاح كارخانه توليد خمير كاغذ از بازيافت صنايع چوب و كاغذ مازندران، سخنراني در جمع فعالان اقتصادي مازندران و شركت در جلسه شوراي اداري استان از جمله برنامه هاي ديگر معاون اول رئيس جمهور و هيئت همراه در سفر به استان مازندران است .

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text