دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

کیفیت آرد نانوایی‌های مازندران افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حسن خیریان‌پور صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور در سالن استاندارد و تحقیقات صنعتی مازندران با اشاره به اینکه جلسه امروز برای تودیع خدمت‌گزاری و معارفه خادم دیگری برگزار شده است، اظهار داشت: استاندار مازندران مراتب تقدیر خود را از مدیریت قبلی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور اعلام داشتند.

وی افزود: اقدامات خوبی در راستای تامین نیازهای اساسی مردم در حوزه آرد و نان توسط مدیریت قبلی شرکت غله صورت گرفته است.

معاون توسعه مدیریت و تجهیز منابع انسانی استانداری مازندران با اشاره به اینکه مراتب تبریک استاندار مازندران را به آقای ملک به عنوان مدیریت جدید شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور را اعلام می‌داریم، تصریح کرد: این فرد دارای خدمت شایان توجه‌ای در گذشته بوده و امیدواریم بتواند با تدبیر و برنامه‌ریزی دقیق و تلاش صادقانه و برقراری تعامل مثبت و ایجاد وفاق و همگرایی از ظرفیت‌های استان برای تعالی مازندران تلاش کند.

خیریان پور با بیان اینکه مقوله آرد و نان به‌عنوان کالای استراتژیک و نیاز اساسی مردم، همواره مورد نظر دولت‌های دنیا بوده و است، افزود: با نگاهی به تاریخچه کشورها، نان اساسی‌ترین نیاز مردم مورد نظر دولت‌ها بوده تا در عرضه این محصول خدشه‌ ای وارد نشود.

وی با اعلام اینکه مردم به صورت روزانه به‌نوعی با نانوایی‌ها در ارتباط هستند و نیاز غذایی خود را از طریق نانوایان تامین می‌کنند، یادآور شد: کار نانوایان بسیار سخت در سرمای زمستان و گرمای تابستان بوده تا بتواند خدمت شایانی به مردم صورت دهد.

معاون استاندار مازندران با اشاره به اینکه مراجعان نانوایی‌ها متفاوت و سختی کار این افراد بسیار زیاد بوده ولی درآمد نانوایان اندک است، افزود: بر این اساس اشرافیت دولت بر مجموعه نانوایی‌ها همچنان وجود دارد.

خیریان پور با بیان اینکه در کشور از حیث کمی و کیفی باید تحولات مناسب‌تری در عرضه نان داشته باشیم و مردم انتظار دارند نان مورد نیاز خود را با کیفیت بهتری تامین کند، تصریح کرد: با آسیب‌شناسی انجام شده در نانوایی‌های کشور، کیفیت آرد مورد نیاز نانوایی‌های استان باید افزایش یابد.

وی با اعلام اینکه بهداشت فردی و بهداشت محیط  نانوایی‌ها به شدت نیاز ضروری استان بوده که باید رفع شود، گفت: امروز نیازهایی که در نانوایی‌های استان احساس می‌شود بهداشت محیط  و بهداشت فردی است.

خیریان‌پور با اشاره به گردشگر پذیر بودن استان مازندران، افزود: سهمیه‌های موجود نانوایی‌های استان در برخی فصول سال تکافوی نیازهای استان نیست.

وی با بیان اینکه بسیاری از روستاهای استان واحد نانوایی ندارند، گفت: باید ترتیبی اتخاذ تا مردم برای دریافت نان مسافت طولانی چند روستا را طی نکنند و نسبت به تجمیع ساخت نانوایی‌های روستاهای بدون نانوایی اقدام شود.

در این مراسم با قدردانی از خدمات رضا افرازه با حضور مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، رمضان‌علی ملک به عنوان سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشورمنصوب شد.

 

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text