شنبه 8 اردیبهشت 1403

کاهش ناپایداری هوای مازندران از امروز

مدیرکل هواشناسی مازندران از کاهش ناپایداری هوای استان از امشب خبر داد و گفت: هوای سرد نیز تا پایان هفته در استان تداوم دارد.

نوربخش دادشی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه مازندران، درباره آخرین وضعیت جوی استان اظهار کرد: پیرو اطلاعیه شماره 25 و اخطاریه شماره15 اداره کل هواشناسی مازندران روزهای جمعه و شنبه شاهد افزایش قابل ملاحظه و محسوس دما در استان بودیم اما از روز گذشته این وضعیت روند کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه از روز یک‌شنبه با نفوذ سامانه سرد بارشی شرایط برای ابرناکی، کاهش دما و بارندگی در استان مهیا شد، افزود: بیشترین بارش باران از روز یکشنبه تا ساعت 9:30 امروز مربوط به رامسر با 49.7، نوشهر47.5، بابلسر 39.1، بندر امیرآباد 33، سیاه‌بیشه 30.3، قائم‌شهر52.1 ساری 44.5و آمل 43.1 میلی‌متر بوده‌ است.

مدیر کل هواشناسی مازندران با اشاره به بارش برف از شب یکشنبه در ارتفاعات استان ادامه داد: بیشترین بارش برف در این مدت در سیاه‌بیشه 37، بلد22 و کجور 21 و پل سفید 31سانتی‌متر گزارش شده‌ است.

داداشی بیشترین وزش باد در استان را نیز مربوط به کجور با سرعت 47 کیلومتر بر ساعت برشمرد و تصریح کرد: با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی انتظار داریم برای امروز کاهش ناپایداری از بعدظهر و از فردا آسمانی نیمه ابری و صاف را تا آخر هفته در برخی مناطق استان شاهد باشیم.

وی با اعلام اینکه دمای هوا نیز روند افزایشی را طی روزهای آینده ادامه خواهد داد، گفت: از امشب انتظار داریم از ابرناکی و ناپایداری هوای مازندران کاسته شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه از روز چهارشنبه با استقرار جوی نسبتا پایدار تا پایان هفته جاری آسمان مازندران صاف تا نیمه‌‎ابری پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: امروز تا ظهر به دلیل بارش برف و باران و مه‌آلود شدن لغزندگی جاده‌های کوهستانی و اختلال در تردد وسایل نقلیه دور از انتظار نیست.

وی با اعلام اینکه به‌دلیل بارش‌ها وضعیت دریا مواج و طوفانی است و برای صید و صیادی مناسب نیست، خاطر نشان کرد: هوای سرد تا روزهای پایانی هفته جاری به‌ویژه در طول شب در استان ماندگار است.

ناپایداری هوای مازندران

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text