دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

کاهش قیمت اراضی مازندران

سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: تاکنون بیش از 160 واحد بنگاه معاملاتی غیرمجاز توسط مراجع ذیربط پلمب شده است.

صادق حسین پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران، اظهار کرد: با توجه به اقدامات انجام شده، شدت تخریب اراضی کشاورزی کنترل شده و با اجرای احکام قلع و قمع بناهای غیرمجاز، کسی اقدام به خرید و فروش اراضی کشاورزی نکرده و این امر سبب کاهش قیمت اراضی کشاورزی شده است.

وی توضیح داد: مازندران به دلیل دارا بودن شرایط آب و هوایی و موقعیت اقلیمی و وجود دریا در این استان، همجواری چهار کشور ساحلی با دریای مازندران یعنی ترکمنستان، قزاقستان، روسیه و جمهوری آذربایجان از یک سو و نزدیکی به پایتخت از موقعیت استراتژیکی برخوردار است. جاذبه‌های طبیعی و خدادادی هر بیننده‌ای را مجذوب طبیعت استان می‌کند و مسافران خواهان در اختیار داشتن حداقل یک اقامتگاه در استان می‌شوند، بر همین اساس اراضی کشاورزی استان را با قیمت گزاف، خریداری و اقدام به تفکیک و ساخت و ساز می‌کنند.

حسین پور به اقدامات امور اراضی جهاد کشاورزی جهت اقامه دعوی بر علیه اشخاص حقیقی یا حقوقی بر اساس وظیفه ذاتی خود اشاره کرد و افزود: وصولی حقوق دولت و واریز آن به خزانه به مبلغ 24.16 میلیارد ریال، واگذاری اراضی در 7 مورد به طرحهای کشاورزی در سطح 25 هکتار، صدور مجوز کاربری برای طرحهای کشاورزی و غیرکشاورزی جهت ایجاد اشتغال پایدار در 212 مورد به مساحت 13.5هکتار، اجرای احکام قلع و قمع با 2146 مورد به مساحت 157.5هکتار از اقدامات امور اراضی بوده است.

سرپرست مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: شناسایی اراضی بلاکشت و اخطار به مالکین با 10 هزار و 745 مورد جهت به زیرکشت بردن اراضی در سطح 5631 هکتار، کمک به یکپارچه سازی اراضی کشاورزی در سطح 3476 هکتار، پوشش کامل حفاظتی در اراضی کشاورزی در سطح 470 هکتار، تعیین تکلیف امور باقیمانده اصلاحات اراضی در سطح 129.5 هکتار، تعیین تکلیف اراضی متصرفی و دولتی در سطح 245 هکتار از دیگر اقدامات مدیریت امور اراضی بخش کشاورزی مازندران بوده است.

حسین پور بیان کرد: امضاء تفاهمنامه بین سازمان جهاد کشاورزی مازندران و بسیج سازندگی با حضور استاندار جهت بکارگیری 3200 پایگاه بسیج در جهت پیشبرد اهداف قانون حفظ کاربری، راه‌اندازی 23 گشت حفظ کاربری با ماشینهای مجهز به چراغ گردان و ممنوعیت هر نوع برداشت شن و ماسه در اراضی کشاورزی در سطح استان از فعالیت‌های امور اراضی استان بوده است.

 

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text