شنبه 8 اردیبهشت 1403

چهار میلیون کیلوگرم عسل در مازندران تولید می شود

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، محمد علی یداللهی اظهار کرد: تنوع فلور گیاهی شهد زا در مناطق مختلف مازندران و اختلاف ارتفاع سبب شد این گیاهان با فاصله زمانی مطلوبی از یکدیگر شروع به گلدهی کنند به طوری که اغلب زنبورداران با آگاهی و تجربه در این زمینه، با کوچ زنبورستان ها به مناطق مختلف دشتی، جنگلی و کوهستانی بهره برداری بهنگام و خوبی دارند که منجر به تولید انواع مختلف عسل در سطح استان می شود.
وی افزود: مهم ترین گیاهان شهدزا در مازندران شامل گیاهان کشت شده مانند کلزا، پنبه، آفتابگردان، یونجه، شبدر و گیاهان باغی شامل مرکبات، باغ های سیاه و گیاهان کوهستانی و خودرو است.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به سرشماری انجام شده، پنج هزار و 398 زنبوردار در 21 شهرستان استان مشغول به فعالیت در زمینه پرورش زنبور عسل هستند.
یدالهی با بیان اینکه از زنبورداران استان، دو هزار و 678 زنبوردار مازندرانی دارای تحصیلات دانشگاهی هستند، ادامه داد: 456 هزار کلنی زنبور عسل در استان وجود دارد که از این تعداد 454 هزار و 352 کلنی به صورت مدرن و یک هزار و 965 کلنی به صورت سنتی و بومی نگهداری می شود.
وی گفت: 99.5 درصد کلنی های زنبورعسل مازندران به صورت مدرن و بقیه به صورت سنتی فعالیت دارند که میزان عسل تولیدی حاصل از این تعداد کلنی زنبورعسل در سطح استان چهار میلیون و 908 هزار و 27 کیلوگرم عسل است.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text