یکشنبه 9 اردیبهشت 1403

پیش‌بینی افزایش سفرها در اولین روز سال

سرهنگ نادر رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه امروز تصادف خاص و مهمی در سطح جاده‌های کشور نداشتیم، درمورد وضعیت جاده‌های کشور گفت: ترافیک در جاده‌های کشور روان بوده اما در بعضی محورها پر حجم است. برای مثال در محور هراز در محدوده “لاسم” با ریزش کوه مواجه بودیم که این موضوع منجر به ایجاد ترافیک در این محور شد.

محور مرزن‌آباد کرج تا 10 شب یکطرفه است

رحمانی افزود: برهمین اساس از ساعت 9 صبح امروز تا 10 شب تردد وسایل نقلیه از مرزن‌آباد به سمت کرج ممنوع و از کرج به سمت مرزن‌آباد یکطرفه شده است. به این صورت که امروز تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 12 ظهر تا 10 شب از میدان امیرکبیر به سمت مرزن‌آباد یکطرفه است.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر مشکل خاصی در خروجی‌های شهرهای مشهد و اصفهان نداشته و وضعیت این محورها خوب است، افزود: پیش بینی پلیس راهور ناجا در رابطه با روز اول فروردین ماه افزایش سفرها بعد از تحویل سال نو خواهد بود.

بارش برف در دو محور کندوان و الیگودرز

رحمانی درباره محورهای برفی اظهار کرد: در حال حاضر با بارش برف در محورهای کندوان و الیگودرز مواجه هستیم که احتمال دارد هر چه به شب نزدیک می‌شویم مشکل بیشتری را ایجاد کند. در همین جهت توصیه می‌کنیم رانندگانی که قصد سفر به مناطق کوهستانی را دارند زنجیر چرخ به همراه داشته باشند تا با مشکل مواجه نشوند.

وی در خصوص وضعیت جوی جاده‌های کشور نیز گفت: برابر آخرین اخبار دریافتی در استان مازندران (ارتفاعات محور کرج – چالوس و هراز محدوده امام زاده هاشم تا پلور)، چهارمحال و بختیاری ( گردنه‌های چری و شاه منصوری )، اصفهان ( محور داران- الیگودرز)، بارش برف و در استانهای اصفهان، مازندران( محور سوادکوه)، بوشهر، گیلان، البرز، چهار محال و بختیاری، فارس و کردستان بارش باران گزارش شده است. سایر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام برخوردار هستند.

سرپرست مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در بخش دیگری از صحبت‌هایش به عمده‌ترین تخلفات جاده‌ای اشاره کرد و گفت: بیشترین تخلفاتی که منجر به تصادف می‌شود سرعت غیر مجاز رانندگان به خصوص در مواقع بارندگی است که زمین لغزنده بوده، زیرا برخی رانندگان به بارندگی توجه نمی‌کنند و با سرعت بالا حرکت می‌کنند. عدم توجه به جلو نیز از دیگر تخلفات رانندگی‌ است که این موضوع به دلایل مختلفی مثل خستگی و خواب‌آلودگی و استفاده از تلفن همراه سبب واژگونی وسیله نقلیه می‌شود.

رحمانی سبقت‌ غیرمجاز را از تخلفات عمده رانندگان دانست و اظهار کرد: سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ سبب بروز تصادفات و حادثه ساز خواهد شد و از این رو رانندگان باید به این موضوع توجه کنند.

وی در پایان به رانندگان توصیه کرد: باید از راندن با سرعت بالا، سبقت غیرمجاز، رانندگی هنگام خستگی و خواب‌الودگی، صحبت با تلفن همراه در حین رانندگی بپرهیزند و در زمان رانندگی فقط به رانندگی خود توجه داشته باشند. در صورت رعایت این موارد از سوی رانندگان آمار تصادفات و تلفات رانندگی قطعا در کشور کاهش می‌یابد.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text