شنبه 8 اردیبهشت 1403

پارک کتاب در بهشهر احداث می شود

بهشهر – شهردار بهشهر از احداث پارک کتاب به مساحت هزار مترمربع در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ار اداره کل کتابخانه های عمومی استان مازندران، حمید آزموده شهردار بهشهر در جلسه انجمن خیران کتابخانه ساز استان مازندران با بیان اینکه شهروندان کتابخوان و آگاه نقش مهمی در ساختن یک شهر پیشرفته خواهند داشت، گفت: هر چقدر مردم بیشتر به کتابخوانی روی آورند، مدیریت شهری بهتر انجام می شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ زیربنای شهرسازی محسوب می شود، اظهار داشت: شهرداری نسبت به پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه ها از درآمد شهرداری به عنوان حداقل وظیفه شهرداری تاکید دارد.

آزموده با اشاره به اجرای طرح «تاکسی کتابخانه» از سوی شهرداری بهشهر، ابراز امیدواری کرد بهشهر با فعالیت ها و برنامه های خود در حوزه کتاب، به عنوان یک شهر فرهنگی سرآمد معرفی شود.

شهردار بهشهر همچنین با اشاره به لزوم گسترش کتابخانه های عمومی و فضاهای مربوط به کتابخوانی، از احداث پارک کتاب با ایجاد مولفه های جذاب کتابخوانی به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع خبر داد.

جعفر واثقی مدیرعامل انجمن خیران کتابخانه ساز استان نیز در این جلسه، شهرداری ها را همراه و حامی همیشگی کتابخانه های عمومی نامید و گفت: اعتبارات انجمن خیران کتابخانه ساز و میزان افزایش پرداختی های شهرداری ها به پروژه های نیمه کاره کتابخانه های عمومی در استان تعلق خواهد گرفت.

وی همچنین با استقبال از طرح پارک کتاب، خواستار ایجاد چنین پارک هایی در تمامی شهرهای مازندران شد و اظهار داشت: پارک کتاب می تواند در شاداب سازی فضای مطالعه و افزایش انگیزه جامعه به کتابخوانی تاثیر فراوانی داشته باشد.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text