یکشنبه 9 اردیبهشت 1403

ورودی‌ شهرهای مازندران ساماندهی شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائم‌شهر، علی نبیان بعدازظهر امروز در نشست ماهانه شهرداران استان مازندران، اظهار کرد: سامان‌دهی ورودی شهرهای استان مازندران، از برنامه‌های اصلی شهرداری‌ها محسوب شود.

وی با اشاره به اینکه ورودی شهرها به محل خرید و فروش میوه و تره‌بار تبدیل شده است، بیان کرد: مشکلات و نارضایتی‌های بسیاری در هنگام خرید و فروش میوه‌ها در ورودی شهرها وجود دارد که لازم است در این زمینه شهرداران اقدامات مناسب انجام دهند.

معاون عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه تفاهم‌نامه میان سازمان آب منطقه مازندران و شهرداران شهرهای استان انجام می‌شود، افزود: این تفاهم‌نامه به عنوان یک راهکار مناسبی است که می‌تواند بخشی از مشکلات شهرداران را برطرف کند.

نبیان متذکر شد: با توجه به بررسی مشکلات شهرداران استان مازندران، در نشست‌های ماهانه، از مدیر یک دستگاه اجرایی دعوت می‌شود تا در این جلسه هم‌فکری با ارائه راهکارهای لازم، چالش‌ها و مشکلات موجود برطرف شود.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران با بیان اینکه رودخانه‌ها به عنوان شریان‌های حیاتی، شهرها را از ورود سیلاب‌ها ایمن می‌کنند، اظهار کرد: به دلیل نبود برنامه مناسب، امروزه رودخانه‌ها به عنوان یک تهدید شهرها، معرفی می‌شوند.

ابراهیم یخکشی با اشاره به اینکه شهرها به وسیله رودخانه‌ها می‌توانند در بخش جذب گردشگر گام‌های موثری بردارند، اظهار کرد: شهرداری‌ها با ایجاد معماری و منابع آبی، شرایط مناسبی برای حضور گردشگران در شهرها ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه مازندران دارای 7 هزار کیلومتر رودخانه است که 500 کیلومتر آن در حوزه‌ شهرها قرار دارد، گفت: در این زمینه باید شهرداران برنامه‌های مناسبی تدوین کنند تا در توسعه صنعت گردشگری گام‌های موثری بردارند.

یخکشی ادامه داد: مدیریت و بهره‌برداری از رودخانه شهری، ساماندهی سواحل، استفاده از مواهب دریا و تامین آب برای فضاهای شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با درباره تفاهم‌نامه با شهرداری‌ها خاطر نشان کرد: تفاهم‌نامه براساس رویکرد ساخت، بهره‌برداری و نگهداری است که در این میان باید شهرداران با کمک مشاوران بتوانند اقدامات سامان‌دهی رودخانه‌ها را انجام دهند.

یخکشی اضافه کرد: در حوزه مدیریت شهری باید به مواردی اعم از ساماندهی و حفظ ایمن‌سازی کناره‌ها و بستر رودخانه‌ها، تعیین حریم و بستر رودخانه‌ها، بهسازی منظره و محیط‌های پیرامون رودخانه‌ها،حفظ کیفیت آب، حفاظت کیفی آب و استفاده‌ اقتصادی از رودخانه‌های شهری توجه جدی شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران در پایان با اشاره به اینکه نبود دیواره‌سازی مناسب و اقدامات سامان‌دهی علت پیدایش ساخت‌وسازهای غیر فنی در حوزه‌ رودخانه‌ها شد، گفت: ساخت و سازهای غیرفنی چالش اصلی مدیریت شهری در حوزه رودخانه‌های مازندران است.

 

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text