دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

هیات اقتصادی قزاقستان وارد مازندران شد

عبدالله مهاجر رییس اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن و کشاورزی مازندران در گفت و گو با ایرنا گفت: این هیات در قالب گروه های تجاری صنعتی، گردشگری و کشاورزی از چند شرکت و واحد تولیدی و صنعتی مازندران بازدید می کنند.
وی اضافه کرد: هیات اقتصادی قزاقستان بازرگانانی هستند که در سفر سه هفته گذشته هیات تجاری مازندران به این کشور، مذاکراتی را با بازرگانان مازندران صورت دادند.
مهاجر خاطر نشان کرد: بازدید از صنایع چوب کاغذ مازندران ،جویبار لوله و فولاد بهمن و همچنین چند واحد تولیدی محصولات کشاورزی و مناطق نمونه گردشگری از برنامه های این هیات است.
وی خاطر نشان کرد: هیات اقتصادی قزاقستان پس از گفت وگو با صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی استان مازندران ، امشب در نشست بررسی مسایل و مشکلات با ربیع فلاح استاندار ، مدیران و فعالان اقتصادی مازندران نیز حضور می یابند.
استاندار و هیات اقتصادی مازندران در سفر پنجم مرداد ماه سال جاری به منگستائو قزاقستان یادداشت تفاهم همکاریهای اقتصادی، علمی و فرهنگی بین استان منگستائو جمهوری قزاقستان و استان مازندران امضا کردند.
با توجه به اشتراکات فرهنگی و تاریخی و با اعتقاد به اراده راسخ دو کشور به توسعه همه جانبه روابط ، آلیک آیداربایف استاندار منگستائو جمهوری قزاقستان و ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران این تفاهم نامه را در 10 ماده امضا کردند.
آماده سازی تجهیزات و ارتقا خدمات متقابل دو استان به منظور سرمایه گذاری مشترک در بندر آکتائو استان منگستائو و بندر امیرآباد استان مازندران و مناطق ویژه اقتصادی تابعه و توسعه تجارت و تبادل تجربیات در زمینه های اقتصادی، انرژی، نفت، گاز، فرآورده ها و محصولات شیمیایی و پتروشیمی، خودروسازی، کشتی سازی، تعمیر کشتی ، صنایع تبدیلی، محصولات کشاورزی و دامی (مرکبات، مرغ، خوراک دام و طیور)، ساختمان و صنعت آب از جمله آب شیرین کن از جمله موارد توافق شده در این تفاهم نامه است .
همچنین توسعه همکاری های علمی شامل تبادل استاد و دانشجو، آموزش و تحقیقات کشاورزی از طریق برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی، تبادل هیأت های ورزشی و برگزاری هفته های فرهنگی ، حمایت از بخش خصوصی دو استان در جهت گسترش خدمات گردشگری بویژه تردد دریایی، گردشگری سلامت و برقراری خطوط پروازی بین ساری و آکتائو و توسعه مسیرهای پروازی و تبادل همکاری های تجاری و سرمایه گذاری و توسعه همکاری های نمایشگاهی از طریق مبادله اطلاعات و برگزاری نمایشگاه های دائمی بخشی دیگر از مفاد این تفاهم نامه مهم است

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text