شنبه 8 اردیبهشت 1403

هواشناسی هشدار داد؛ باران و برف تا دو روز دیگر ادامه دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سازمان هواشناسی بار دیگر نسبت به وقوع آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب در اغلب نقاط کشور هشدار داد و اعلام کرد سامانه بارشی فعلی تا دو روز آینده فعال خواهد بود.

در دو روز آینده در شمال غرب، غرب، برخی مناطق جنوب غرب، دامنه های جنوبی البرز، دامنه های زاگرس و سواحل غربی دریای خزر بارش باران ادامه خواهد داشت و در ارتفاعات، بارش برف و در پاره ای نقاط مه غلیظ پیش بینی می شود.

 

* بارندگی در جنوب و شرق

این سامانه از دیشب وارد مناطق جنوبی کشور نیز شده و از امروز تا پنج شنبه در جنوب و جنوب شرق کشور موجب شکل گیری فعالیت های شدید تندری خواهد شد.
به همین علت از امروز در برخی نقاط استان های بوشهر، فارس، هرمزگان و جنوب کرمان، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

امروز در گناوه تگرگ هایی به وزن 60 گرم بارید که باعث شگفتی مردم شد.

بارش باران امروز به نواحی شرق و شمال شرق کشور رسیده و اهالی این مناطق نیز باید آماده مواجه شدن با آبگرفتگی معابر باشند.

همچنین به سبب بارش شدید و رگباری باران، رعدوبرق و وزش باد در استان های فارس، بوشهر، جنوب کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی کرمان و هرمزگان احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها وجود دارد.

دیروز در منوجان یک نفر به علت ریزش تونل جان خود را از دست داد. مدارس برخی شهرهای جنوبی نیز صبح امروز تعطیل اعلام شد.

برف

* برف در کوهستان

در مناطق شمال غرب، غرب و دامنه های زاگرس و البرز علاوه بر باران و رگبار، در نقاط کوهستانی برف نیز می بارد و به همین علت اختلال در تردد جاده ای نیز پیش بینی می شود.

* بارندگی تا چهارشنبه
روز چهارشنبه به تدریج در شمال غرب و غرب بارش ها قطع خواهد شد، اما در سواحل دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز، شمال شرق، شرق، جنوب و جنوب شرق کشور، شرق خلیج فارس و تنگه هرمز بارندگی ادامه خواهد یافت.
از همین روز مردم و مسئولان در جنوب و شرق فارس، جنوب کرمان، هرمزگان و جنوب بوشهر باید آماده برخورد با آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها باشند.

امروز و فردا خلیج فارس و تنگه هرمز به سبب وزش باد شدید مواج و طوفانی پیش بینی می شود.

 

* تهران برف می بارد

در تهران، بارش باران پاییزی که از یکشنبه شب به صورت پراکنده آغاز شده، امروز هم ادامه دارد و سامانه بارشی تا روز چهارشنبه فعال خواهد بود.

بارندگی در ارتفاعات استان تهران از جمله آبعلی، دماوند، شمیرانات، کن، سولقان، لواسان و فیروزکوه به صورت برف پیش بینی شده است.

در بخش های شمالی شهر تهران از جمله مناطق ازگل، حصارک، ولنجک، درکه و جماران هم ممکن است برف ببارد.
از صبح امروز سه شنبه، بارش در محدوده سه راه دیزین تا کندوان در جاده کرج – چالوس به صورت برف است و پلیس راه از رانندگان خواسته است که با احتیاط برانند و علاوه بر همراه داشتن زنجیر چرخ، قبل از حرکت در جاده از سلامت بخاری و برف پاک کن خودرو خود اطمینان حاصل کنند.

برف پائیزی

 

* سردترین و گرمترین شهر این روزها

امروز شهرکرد با دمای منفی 2 و بندرعباس با دمای 30 درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین مراکز استان‌های کشور هستند.

کورش محمدپور پیش بینی کرد دمای تهران در سردترین زمان 8 و در گرمترین ساعت 13 درجه سانتیگراد باشد.

کورش محمدپور

 

* تعطیلی مدارس در جنوب

بارش های شدید در بوشهر، خارگ، گناوه، بندر ریگ، دیلم، تنگستان و دشتستان باعث تعطیلی مدارس و دانشگاه ها در نوبت صبح امروز سه شنبه شد.
* گرفتاری در جاده های آذربایجان غربی
شب گذشته به دنبال بارش برف و کولاک شدید و نبود دید کافی در گردنه مایین بلاغ در محور تکاب – شاهیندژ 92 دستگاه خودرو در این گردنه گرفتار شدند که با تلاش راهداران پس از گذشت دو ساعت نجات یافتند.
این بارندگی که از دیروز آغاز شده امروز هم ادامه دارد.

* برف و راهبندان در جاده های تهران و کرج

لاین شمالی آزادراه تهران – کرج در محدوده پل فردیس دارای ترافیک سنگین است. از صبح امروز سه شنبه، بارش در محدوده سه راه دیزین تا کندوان در جاده کرج – چالوس به صورت برف است.
* ایلام بازهم اسیر سیلاب

بارش های شب گذشته در ایلام باعث آبگرفتی معابر و سیلابی شدن مسیرها و ریزش کوه در برخی مسیرهای ارتباطی شد.
همچنین خوابگاه  دختران دانشکده فنی و حرفه ای ایلام در محاصره سیلاب قرار گرفت و با کمک نیروهای امدادی هلال احمر و مدیریت بحران دانشجویان این خوابگاه به مکان دیگری منتقل شدند.

بارندگی ها باعث ریزش کوه و مسدود شدن مسیرهای ارتباطی ملکشاهی به میمه و آبدانان به دره شهر شد که با کمک نیروهای راهداری این مسیرها بازگشایی شد.

* کردستان سفیدپوش شد
بارش برف پاییزی گردنه تته حد فاصل شهرستان سروآباد استان کردستان و پاوه در استان کرمانشاه را بست.
بارش برف در مسیرهای سقز – بانه، مریوان – سقز، سنندج – سروآباد و سروآباد – پاوه جاده ها را سفید پوش کرده است  و عملیات برفروبی و نمک پاشی در مسیر های یاد شده در حال انجام است.
با مسدود شده راه پاوه به مریوان راه ارتباطی شهرستان پاوه با شهرستان سرو آباد کردستان هم قطع شد. در حال حاضر 25 سانتی متر برف در این مسیر باریده است.
با ریزش مجدد کوه در را ه ارتباطی روستای داریان، کار باز گشایی با مشکل مواجه شده است.
* یک کشته در منوجان

در منوجان هرمزگان، ریزش کوه قبل از تونل به طرف رودان، منجر به فوت یک نفر شد. با تلاش نیروهای امدادی هرمزگان و راهداران منوجان، مسیر مسدود شده بازگشایی شده است.

 

* تگرگ های درشت گناوه

در بندر گناوه تگرگ های درشتی بارید که حتی 70 ساله ها هم تجربه آن را نداشتند.

در رگباری که حدود 15 دقیقه طول کشید، دانه های تگرگی که وزن آنها به 60 گرم می رسید باعث شگفتی مردم و نیز شکستن شیشه های منازل شد.

تگرگ بندر گناوه بوشهر

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text