جمعه 7 اردیبهشت 1403

نرخ بیکاری در رامسر به 17 درصد رسید

عبدالرحمان حلاجیان طی گفت‌وگویی اظهار کرد: در شهرستان رامسر آمار دقیق بیکاری اعلام نشده و انتظار می‌رود پس از اعلام آمار سرشماری نفوس و مسکن انجام پذیرد.

وی افزود: بر اساس آمار غیر رسمی 17 درصد بیکاری در رامسر وجود دارد و در حال حاضر تنها مرجعی که افراد جویای کار را ثبت نام می‌کند موسسه کاریابی رامسر است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رامسر، تعداد تحصیل کردگان دانشگاهی در رامسر را نسبت به دیگر شهرهای استان مازندران بیشتر عنوان کرد و افزود: اکثر تحصیل کردگان جویای کار از مهارت فنی برخوردار نبوده و سیاست دولت در سال‌های اخیر کاهش تصدی گری در راستای کوچک کردن حجم بدنه دولت است و فارغ التحصیلان دانشگاهی شانس کمی برای جذب در ادارات دولتی را دارند.

حلاجیان خاطر نشان کرد: فارغ التحصیلان دانشگاهی باید به بخش اشتغال تعاونی یا خصوصی روی آورده که مستلزم مهارت و تخصص‌های تجربی است و اگر فاقد این مهارت‌ها باشند شانس کمتری برای اشتغال در این دو بخش دارند.

وی اظهار کرد: افراد با مراجعه به مراکز آموزش فنی و حرفه ای و کسب تجربیات علمی و عملی با اخذ گواهینامه‌های مهارت و با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت صندوق کار آفرینی امید و تسهیلات بسیج سازندگی سپاه پاسداران نسبت به ایجاد اشتغال جدید در بازار کسب و کار اقدام کنند زیرا درآمد بخش غیر دولتی از بخش دولتی بیشتر است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رامسر گفت: فلسفه وجود تعاون توزیع عادلانه ثروت و درآمد بین اقشار جامعه و قرار دادن وسایل کار در اختیار کسانی که قدرت کار کردن داشته ولی سرمایه لازم را ندارند است و با توجه به این دو مورد جوانان تحصیلکرده دانشگاهی می‌توانند با شناسایی مزیت‌های نسبی و پتانسیل‌های اقتصادی منطقه و با مشارکت جمعی و جمع آوری سرمایه‌های خود نسبت به راه اندازی طرح اقتصادی توجیه پذیر اقدام کرده و‌ در عواید و سود حاصله از کسب و کار شریک و سهیم شوند و اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی پذیرش درخواست‌های توجیه پذیر تشکیل تعاونی از سوی جوانان را دارد.

حلاجیان چالش‌های این اداره را فصلی بودن اقتصاد رامسر دانست و تصریح کرد: اقتصاد این شهر فصلی بوده و در نیمه اول سال با ورود گردشگران اقتصاد رونق پیدا کرده و با توجه به عدم وجود صنایع و کارگاه‌های بزرگ صنعتی و کشاورزی عملا در نیمه دوم سال شهر وارد رکود می‌شود که متولیان امور باید تمهیداتی اتخاذ کنند تا علاوه بر توسعه صنعت گردشگری در تمام سال از عواید آن برخوردار شویم و نسبت به توسعه کارگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی صنعتی و کشاورزی اقدام کرده تا در این راستا نسبت به بکارگیری و جذب جوانان موفق عمل کنیم.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text