سه‌شنبه 29 اسفند 1402

معرفی سامسونگ گلکسی نوت 9؛ معجزه ی قلم

سامسونگ سالهاست که در حوزه تولید فبلت های مجهز به قلم عملاً با خودش رقابت می کند، چون بعد از گذشت چندین نسل، هنوز هیچ رقیبی حتی در نزدیکی گوشی های سری نوت به چشم نمی خورد. در نتیجه سامسونگ لازم نیست تلاش زیادی انجام دهد. کافی است چندتایی از بهترین قابلیت های سری S را به فبلت نوت اضافه کرده و کارایی قلم دستگاه را افزایش دهد، یعنی دقیقاً همان کاری که در نوت 9 انجام داده است.

پنجشنبه گذشته به شکل زنده و همزمان با رونمایی جهانی از این محصول نگاه نزدیکی داشتیم به قابلیت های فبلت جدید سامسونگ، اما برای مرور کامل بر تمام ویژگی های دستگاه، از شما دعوت می کنیم در ادامه با بررسی گلکسی نوت 9 همراه شوید.

طراحی

اگر نوت 8  و 9 را کنار هم قرار دهیم، تنها تفاوت ظاهری به محل حسگر اثر انگشت بر می گردد. گذاشتن حسگر کنار لنز دوربین از اول هم انتخاب اشتباهی بود که سامسونگ مرتکب شد. در یک گوشی شش و چند دهم اینچی رسیدن انگشت کاربر به بالاترین قسمت پشت بدنه دشوار است و بسیاری اوقات ممکن است اشتباهی به جای حسگر لنز دوربین را لمس و کثیف کنید. شرکت کره ای در گلکسی S9 و S9 پلاس  این ایراد را بر طرف کرد و حالا در نوت 9 هم شاهد انتقال حسگر اثر انگشت به پایین لنزهای دوربین هستیم.

در نسل جدید وزن دستگاه هم ۶ گرم بیشتر شده و به ۲۰۱ گرم رسیده است. این تفاوت آنقدری نیست که ملموس باشد، اما در هر حال با یک گوشی نسبتاً سنگین مواجه هستیم که البته با در نظر گرفتن صفحه نمایش بزرگی که در اختیار شما قرار می دهد تعجبی ندارد. بدنه نوت 9 مثل نسل قبل شیشه ای و فریم دور دستگاه فلزی است.

نوت 9

در مراسم رونمایی نوت 9 مشاهده کردیم که این تلفن هوشمند در ۴ رنگ آبی، مشکی، مسی و ارغوانی روشن (متمایل به صورتی) عرضه می شود، اما در حال حاضر فقط دو رنگ آبی و صورتی روی سایت جهانی سامسونگ پیش فروش می شوند و برای اضافه شدن رنگ های دیگر باید منتظر بمانیم.

فقط در نسخه آبی قلم استایلوس زرد رنگ است

نسخه آبی تنها مدلی به حساب می آید که در آن قلم استایلوس همرنگ بدنه نیست و به رنگ زرد ساخته شده است. رنگ زرد باعث شده قلم S Pen به مداد های زرد رنگی که احتمالاً دیده باشید شباهت پیدا کند. شاید سامسونگ می خواسته بگوید قلم را دوباره از اول اختراع کرده است. هرچند این ادعا کمی جنبه تبلیغاتی دارد اما واقعاً قلم نوت 9 بهترین استایلوس ساخته شده به دست سامسونگ تاکنون است و قابلیت های جدیدی به آن اضافه شده که در بخش مربوطه توضیح می دهیم.

note 9

لبه های بدنه با الماس تراش خورده و خوشبختانه لنز دوربین تقریباً با بدنه هم سطح است، در نتیجه وقتی دستگاه را به پشت روی میز قرار دهید بر خلاف رقیبی مثل آیفون لق نمی زند. نوت 9 واقعاً کیفیت ساخت بالایی دارد و انتظار شما را پس از پرداخت هزار دلار برآورده می کند، اما از نظر طراحی نسبت به نسل قبلی چیز جدید یا متفاوتی ندارد. اگر با نوت 8 کار کرده باشید، اینجا هم دقیقاً همان حس را خواهید داشت.

دکمه بیکسبی هنوز هم سمت چپ بدنه پایین دکمه های صدا به چشم می خورد. پایین بدنه قلم، درگاه USB-C، سوراخ های اسپیکر و جک هدفون وجود دارند که خوشبختانه سامسونگ هنوز قصد ندارد این آخری را حذف کند. سیم کارت و کارت حافظه از درگاه بالای بدنه وارد می شوند و دکمه خاموش و روشن سمت راست بدنه است. گواهی IP68 نیز یعنی می توانید این تلفن هوشمند را مثل بقیه پرچمداران سامسونگ به مدت نیم ساعت تا عمق ۱/۵ متری آب غوطه ور نمایید. سامسونگ در این نسل ترجیح داده روی برطرف کردن ایرادات جزئی و اضافه کردن قابلیت های جدید تمرکز کند و احتمالاً طراحی متفاوت را در نوت 10 رونمایی خواهد کرد.

نمایشگر

بهترین چیزی که یک قلم استایلوس را تکمیل می کند صفحه نمایش بزرگ است. سامسونگ بر همین اساس در گلکسی نوت 9 اندازه صفحه نمایش را یک دهم اینچ بیشتر کرده و به ۶.۴ اینچ رسانده که بزرگترین صفحه نمایش بین تمام گوشی های سامسونگ به حساب می آید. صفحه نمایش اینفینیتی با نسبت تصویر ۱۸/۵ به ۹ ابعادی کشیده دارد و در بالا و پایین بدنه حاشیه باریکی به چشم می خورند که به شخصه آنها را به وجود ناچ یا زائده سیاه رنگ در بالای صفحه ترجیح می دهم.

با وجود افزایش اندازه رزولوشن صفحه نمایش QHD باقی مانده و این موضوع باعث شده تراکم پیکسل ها کمی کاهش پیدا کند. اما وجود ۵۱۶ پیکسل در هر اینچ برای محصولی با این اندازه کاملاً کفایت می کند و به هیچ عنوان نمی توانید از نظر کیفیت تفاوتی بین نوت 8 و 9 احساس کنید

اما بررسی حداکثر روشنایی صفحه با نورسنج نشان می دهد روشنایی صفحه نوت 9 نسبت به نوت 8 حدود ۲۰۰ نیت افزایش داشته و به ۶۰۰ نیت رسیده است، رقمی که از آیفون ۱۰ با ۵۷۰ نیت بالاتر است، اما پایین تر از LG G7 قرار می گیرد که به رقم خیره کننده ۹۰۰ نیت دست یافته است. اما حداکثر روشنایی همه این پرچمداران برای استفاده در نور مستقیم خورشید کاملاً کفایت می کند و صفحه نمایش نوت 9 از خوانایی بسیار مناسبی برخوردار است.

جایی که صفحه نمایش نوت 9 واقعاً می درخشد، پشتیبانی از بازه استاندارد رنگ های sRGB است. بر اساس بررسی های انجام گرفته نوت 9 از ۲۲۴ درصد رنگهای sRGB پشتیبانی می کند، در حالی که این رقم مقدار در وان پلاس ۶ کمی بالاتر است و همه پرچمداران دیگر در رتبه های پایین تر از نوت 9 قرار می گیرند، از جمله آیفون 10 با رقم ۱۲۸ درصد.

صفحه نمایش نوت 9 مثل نسل قبلی با گوریلا گلس ۵ محافظت می شود و از پخش ویدیوهای HDR پشتیبانی می کند. سامسونگ در زمینه ساخت نمایشگر های AMOLED سرآمد بازار است و اگر این تلفن هوشمند را تهیه کنید، می توانید مطمئن باشید بزرگترین و بهترین نمایشگری که شرکت کره ای تاکنون تولید کرده است را در اختیار دارید.

سخت افزار

گلکسی نوت 9 هم مثل S9 و S9 پلاس به اسنپدراگون ۹۸۱۰ مجهز است که چیپست پرچمدار سامسونگ و یکی از بهترین های حال حاضر بازار است. اما این تلفن هوشمند اولین گوشی سامسونگ به حساب می آید که ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی دارد و از کارت حافظه تا ۵۱۲ گیگابایت نیز پشتیبانی می کند، یعنی در مجموع می توانید ۱ ترابایت حافظه داخلی در اختیار داشته باشید. اگر نسخه ۵۱۲ گیگابایتی را خریداری کنید دستگاه شما ۸ گیگابایت حافظه رم و در نسخه ۱۲۸ گیگابایتی ۶ گیگابایت حافظه رم خواهد داشت. مدل پایه ۶۴ گیگابایتی نیز در این نسل حذف شده است.

قدرت پردازش

گلکسی S9 پلاس در بررسی دیجیاتو در بنچمارک آنتوتو به امتیاز ۲۴۵ هزار دست یافته بود. حالا شرکت کره ای با وجود سخت افزار مشابه موفق شده این امتیاز را در نوت 9 تا ۲۴۷ هزار افزایش دهد که نشان می دهد فبلت جدید با وجود صفحه نمایش بزرگتر از پرچمداران سری S قوی تر است. اگر مدل ۵۱۲ گیگابایتی نوت 9 که ۸ گیگابایت حافظه رم دارد را تهیه کنید امتیاز بنچمارک ها از این هم بالاتر می رود.

عملکرد گرافیکی

بخشی از عملکرد بهتر فبلت جدید نیز به سیستم خنک کننده جدید آبی-کربنی باز می گردد که سامسونگ در این محصول به کار بسته است. کالبد شکافی نوت 9 نشان می دهد این سیستم خنک کننده جدید نسبت به مدل های قبلی که فقط لوله های حرارتی داشتند ۳ برابر بزرگتر است و تا ۲۱ درصد بیشتر از نوت 8 گرما را کاهش می دهد.

گلکسی نوت 9 با این سیستم خنک کننده جدید در بنچمارک گرافیکی 3DMark نسخه Sling Shot Extreme امتیاز ۳۳۸۲ را کسب کرد که از ۳۳۲۷ در گلکسی S9 پلاس بالاتر است و نسبت به ۲۵۸۵ در نوت 8 افزایش چشمگیری نشان می دهد.

سیستم خنک کننده مایع

اما اصلی ترین کارایی سیستم خنک کننده جدید زمانی است که بخواهید طولانی مدت بازی کنید. بررسی های انجام گرفته نشان می دهد اگر این تست گرافیکی سنگین را به شکل ممتد ادامه دهید، دمای داخلی آیفون 10 پس از گذشت حدود ۱۴ دقیقه به بالاتر از ۵۰ درجه سانتی گراد می رسد و دستگاه خاموش می شود، در حالی که نوت 9 می تواند تا نزدیک ۱۸ دقیقه به فعالیت خود ادامه دهد.

نوت 9

در حقیقت سامسونگ با اضافه کردن سیستم خنک کننده در کنار صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت، سخت افزار قدرتمند و اسپیکرهای استریو در نوت 9 این تلفن هوشمند را به یک انتخاب عالی برای علاقه مندان بازی کردن با موبایل تبدیل کرده است.

حافظه داخلی

گلکسی نوت 9 ضمناً اولین تلفن هوشمند ساخت سامسونگ به حساب می آید که در نسخه ۵۱۲ گیگابایتی نیز عرضه می شود. اما حتی مدل پایه که ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد هم از کارت حافظه تا ۵۱۲ گیگابایت پشتیبانی می کند. بنچمارک Disk Speed نشان می دهد حافظه داخلی نوت 9 می تواند اطلاعات را با سرعت حدود ۷۲۰ مگابایت در ثانیه بخواند و با سرعت ۲۰۰ مگابایت بنویسد که نتیجه ای عالی به حساب می آید.

پخش صدا

گلکسی نوت 9 هم مثل پرچمداران قبلی به اسپیکرهای استریو با پشتیبانی از فناوری دولبی اتموس مجهز است، به این شکل که موقع پخش موسیقی اسپیکر مکالمه که در بالای صفحه نمایش قرار دارد به کمک اسپیکر اصلی پایین بدنه می آید

البته این بار اسپیکر مکالمه کمی بزرگتر شده و بهتر از قبل می تواند موسیقی را با صدای بلند پخش کند، در نتیجه وقتی صدا را تا آخرین درجه بلند می کنید، پخش صدا به اصطلاح دیستورت نمی شود، بر خلاف نوت 8 که کمی در این زمینه دشواری داشت.

نوت 9

کیفیت پخش صدای نوت 9 در مجموع یکی از خوب های بازار است و می تواند نظر شما را تامین کند، البته در مقایسه با گوشی های موبایل نه اسپیکرهای بلوتوث. هدفون داخل جعبه هم مثل نسل قبلی توسط AKG ساخته شده و از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار است. این هدفون ۹۹ دلاری با شماره مدل EO-IG955 عرضه می شود و نیمه پایینی سیم آن روکش پارچه ای دارد تا در برابر کشیده شدن و پارگی مقاوم باشد.

هدفون قدرت بیس خوبی دارد، البته پخش بیس مثل برخی محصولات Bose کوبنده و اغراق شده نیست، اما برای لذت بردن از موسیقی کفایت می کند. فرکانس های تریبل یا بالا کمی بیش از اندازه هستند و اگر موسیقی که گوش می کنید فرکانس های بالای زیادی داشته باشد بعد از مدتی برای گوش خسته کننده می شوند. فرکانس های میانی نیز کمی مصنوعی هستند که این موضوع برای هدفونی در این سطح قیمت تعجبی ندارد، اما در مجموع هدفون گلکسی نوت 9 به راحتی نمره قبولی را دریافت می کند.

هدفون داخل گوش کاملاً راحت است و تا حد زیادی صدای بیرون را ایزوله می کند. اما اگر نیاز داشته باشید می توانید آنها را با سرگوشی های پلاستیکی در اندازه های دیگر که داخل جعبه نوت 9 قرار دارند تعویض نمایید.

دکس

در نوت 9 اگر بخواهید گوشی خود را به مانیتور متصل کنید دیگر نیازی به تهیه داک مخصوص وجود ندارد. کافی است یک تبدیل USB-C به HDMI تهیه کنید و از آن برای متصل کردن گوشی به مانیتور استفاده نمایید.

باتری

روند تغییر ظرفیت باتری در سری نوت جالب است. نوت ۴ با باتری ۳۲۲۰ میلی آمپر ساعتی عرضه شد، اما در نوت 5 حدود ۱ میلی متر از ضخامت بدنه کم شد و این موضوع ظرفیت باتری را به ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت کاهش داد. در نوت 7 بدون اینکه ضخامت بدنه افزایش پیدا کند شاهد استفاده از یک باتری ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی بودیم که بیش از حد تحت فشار بود و موقع شارژ شدن آتش می گرفت.

سامسونگ نوت 7 را از بازار جمع کرد و پس از بازنگری در تست های کنترل کیفی خود نوت 8 با ظرفیت باتری ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعت عرضه شد. اما در همین حین فبلت های هم اندازه نوت با باتری های ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی در بازار حضور داشتند و این موضوع رقابت را برای پرچمدار سامسونگ دشوار می کرد.

یک روز کاری شلوغ یا پرواز طولانی باتری نوت ۹ را تمام نمی کند

شرکت کره ای حالا در نوت 9 بالاخره عقب ماندگی خود را نسبت به رقبایی مثل هواوی جبران کرده و یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی برای فبلت جدید در نظر گرفته است. سامسونگ برای اینکه خیال کاربران را در مورد امنیت باتری نوت 9 راحت کند توضیح داده است که سخت ترین آزمون های کیفی صنعت موبایل را روی این تلفن هوشمند اجر می کند. نوت 9 علاوه بر موفقیت در آزمون های کیفی خط تولید سامسونگ، تاییدیه های UL و Exponent را هم به دست آورده است.

سامسونگ برای پاک کردن واقعه ناگواری که برای نوت 7 رخ داد در این ویدیو آزمایش های ۸ مرحله ای ایمنی و کنترل کیفی خط تولید موبایل خود را معرفی می کند.

بر اساس بنچمارک ما باتری نوت 9 به لطف افزایش ظرفیت خود به راحتی می تواند تا نزدیک ۱۰ ساعت برای ترکیبی از وب گردی، پخش ویدیو و پردازش های دیگر دوام داشته باشد. این رقم حدود ۲ ساعت از گلکسی نوت 8 بالاتر است و نشان می دهد یک روز شلوغ کاری یا پروازی طولانی هم نمی تواند باتری نوت 9 را پیش از آنکه به منزل برسید تمام کند. ناگفته نماند که پشتیبانی از شارژ بی سیم و شارژ سریع نیز در این نسل مثل گذشته حاضر هستند.

قلم و نرم افزار

چیزی که فبلت های سری نوت را از دیگران متمایز می کند قلم S Pen نام دارد. این قلم استایلوس از گذشته تا امروز راه زیادی را پیموده و پیشرفت های زیادی داشته است، اما همیشه عموماً‌ ابزاری برای نوشتن بوده و چند قابلیت جانبی هم در کنار آن داشته است. اما در نوت 9 سامسونگ به خوبی روی این موضوع فکر کرده که قلم استایلوس دیگر چه کارایی هایی می تواند برای یک موبایل داشته باشد و قابلیت هایی بسیار کاربردی برای این قطعه خلق کرده است.

قلم جدید حالا علاوه بر هنرمندان برای کاربران عادی هم جذاب است

قلم نوت 9 حالا به بلوتوث کم مصرف یا BLE مجهز شده و مثل یک ریموت کنترل برای کنترل کردن دستگاه از راه دور به کار می رود. به شکل پیش فرض با نگه داشتن دکمه وسط قلم اپلیکیشن دوربین باز می شود، با یک فشار عکس می گیرد و با ۲ بار فشار دادن دوربین بین عقب یا جلو تعویض می شود. کافی است یک مونوپاد داشته باشید تا کارایی ریموت کنترل دوربین را بیش از پیش درک کنید.

اما با مراجعه به منوی تنظیمات می توانید به دستگاه بگویید موقع نگه داشتن دکمه قلم کدام اپلیکیشن را باز کند و با هر بار فشار دکمه چه کاری انجام شود.

مثلاً می توانید با نگه داشتن دکمه ی قلم اپلیکیشن ضبط صدا را باز کنید و با فشار دکمه ضبط صدا را آغاز یا متوقف نمایید. یا تصور کنید می خواهید در محل کار یا دانشگاه اسلایدهای ارائه خود را نمایش دهید. کافی است گوشی را با تبدیل USB-C به HDMI به ویدیو پروژکتور متصل کنید، با فشار دکمه اپلیکیشن گالری را باز کنید و با هر فشار دکمه وسطی به عکس یا اسلاید بعدی بروید. برای برگشتن به اسلاید قبلی هم می توانید دکمه را ۲ بار پشت سر هم فشار دهید.

باتری ابرخازنی استایلوس جدید ظرف ۴۰ ثانیه شارژ می شود

اما هر قلم استایلوس که بلوتوثی باشد نیاز به شارژ هم دارد. خوشبختانه هربار که S Pen را داخل جایگاه خود قرار دهید، باتری ابرخازنی قلم ظرف تنها ۴۰ ثانیه شارژ می شود. هر شارژ کامل برای ۲۰۰ بار فشار دکمه یا نیم ساعت زمان استندبای (خارج از بدنه) کفایت می کند. ضمناً قلم بُرد مناسبی دارد و تا فاصله ۱۰ متری از گوشی به خوبی کار می کند.

دوربین

سامسونگ در گلکسی S9 و S9 پلاس دوربین را متحول کرد و حالا این دوربین جدید را با کمی بهبود به سری نوت هم آورده است. همه تولید کنندگان موبایل به دنبال این هستند که بیشترین میزان گشودگی دریچه دیافراگم را برای گوشی های خود ممکن کنند یا به عبارت دیگر ضریب گشودگی دریچه دیافراگم را کاهش دهد تا مقدار جذب نور در تاریکی بیشتر شود. سامسونگ هم ضریب ۱/۷ که در دوربین S9 شاهد بودیم را در نوت 9 به ۱/۵ کاهش داده است که رقم بسیار مناسبی است و به عکس هایی با نور کافی در شب منجر می شود.

نوت 9

اما اگر در نور روز با این ضریب عکاسی کنید جزئیات یا واضح بودن تصویر کاهش پیدا می کند، در نتیجه سامسونگ با الگوبرداری از دوربین های حرفه ای که قابلیت تغییر ضریب دیافراگم را دارند، قابلیت Dual Aperture یا دیافراگم دوگانه را برای پرچمداران اخیر خود فراهم کرده است.

این ویژگی فقط در پرچمداران سامسونگ وجود دارد و به دستگاه امکان می دهد در صورت نیاز، ضریب گشودگی دریچه دیافراگم را به ۲/۴ تغییر دهد تا در نور روز میزان جزئیات تصویر نسبت به ضریب ۱/۵ بیشتر باشد.

سامسونگ همانطور که در نوت 9 عقب ماندگی خود را از نظر ظرفیت باتری نسبت به رقبای چینی بر طرف کرده بود، یک ویژگی دیگر پرچمداران هواوی را هم به عاریه گرفته است. محصول جدید سامسونگ می تواند به شکل خودکار صحنه ای که در حال عکاسی از آن هستید را شناسایی کرده و تنظیمات دوربین را بر اساسش تغییر دهد. مثلاً اگر صحنه ضد نور باشد، یا در حال عکاسی از حیوانات یا گل و گیاه باشید یا موقع عکاسی در شب، تنظیمات برای رسیدن به بهترین نتیجه ظرف چند لحظه روی تصویر اعمال می شوند.

آیکون کوچکی که در سمت راست وسط تصویر ظاهر می شود نشان می دهد تنظیمات مربوط به کدام سناریو روی تصویر پیاده سازی شده اند.

اما یک قابلیت هوشمند دیگر هم اضافه شده که کاربردی تر است و در رقبای چینی وجود ندارد. اگر گلکسی نوت 9 موقع عکاسی متوجه شود سوژه پلک زده یا تار افتاده پیامی ظاهر می شود و به شما توصیه می کند یک عکس دیگر ثبت کنید. یا در صورت کثیف بودن لنز دوباره عکاسی کنید که البته این ویژگی از قبل هم به شکل دیگری وجود داشت و دستگاه کثیف بودن لنز را تذکر می داد.

از دیگر ویژگی های دستگاه که از نسل های گذشته حاضر هستند نیز می تواند به قابلیت Live Focus اشاره کرد. با عکاسی روی این حالت می توانید زمینه تصویر را محو کنید و حتی بعد از عکاسی میزان محو بودن زمینه را کم و زیاد کنید. اگر با دوربین جلو عکاسی می کنید، این حالت Selfie Focus نام دارد و در حقیقت برای ثبت پرتره هایی با زمینه محو به کار می رود.

در نهایت به آخرین ویژگی جدید اضافه شده به دوربین نوت 9 یعنی ثبت ویدیوهای فوق آهسته با نرخ ۹۶۰ فریم در هر ثانیه می رسیم. این قابلیت که در گلکسی S9 معرفی شده بود حالا به نوت 9 هم آمده است، هرچند انتظار می رفت سامسونگ در این محصول عقب ماندگی خود را نسبت به پرچمداران سونی رفع کند و رزولوشن ویدیوهای فوق آهسته را به Full HD افزایش دهد.

ضبط ویدیوهای فوق آهسته به ۲ روش دستی و خودکار انجام می شود. در روش خودکار دستگاه وجود حرکت سریع داخل کادر را تشخیص می دهد و یک ویدیوی کوتاه ثبت می کند. در روش دستی هم خودتان باید هر لحظه ای خواستید آهسته شود را با فشار دکمه شاتر ثبت کنید. حتی ساده ترین اتفاقات روزمره مثل جوش و خروش آب هم می تواند با این روش به یک ویدیوی جذاب و دیدنی تبدیل شود

جمع بندی

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم سامسونگ در ساخت سری نوت با خودش رقابت می کند. همین موضوع می تواند بزرگترین پاشنه آشیل برای نوت 9 باشد چون پیشبینی می شود در نوت 10 تحول طراحی این سری را مشاهده کنیم، همانطور که اپل هم در آیفون 10 گوشی موبایل خود را متحول ساخت. اما اگر نمی خواهید منتظر بمانید، همین امروز نوت 9 کامل ترین مجموعه از قابلیت های ساخت سامسونگ را برای شما فراهم می کند.

این تلفن هوشمند بزرگترین صفحه نمایش، بیشترین حافظه داخلی، بزرگترین باتری و بالاترین قدرت پردازش را بین تمام گوشی های سامسونگ در اختیار شما قرار می دهد. شرکت کره ای در این نسل جدیدترین ویژگی های گلکسی S9 یعنی دیافراگم دوگانه و قابلیت ضبط ویدیوهای فوق آهسته را هم به سری نوت اضافه کرده است.

اگر تا امروز در مورد میزان کارایی قلم S Pen تردید داشتید حق با شما بود چون این استایلوس بیشتر برای علاقه مندان به طراحی و هنر کاربرد داشت. اما حالا سامسونگ در نوت 9 امکاناتی برای قلم دستگاه فراهم کرده که می تواند برای هر خریداری کاربردی باشد. در حقیقت این ویژگی مزیتی است که گلکسی نوت 9 را به کامل ترین گوشی اندرویدی حال حاضر بازار تبدیل می کند در هیچ گوشی هزار دلاری دیگری هم وجود ندارد.

نکات مثبت

قلم S Pen حالا علاوه بر ابزار نوشتن ریموت کنترل هم هست

کیفیت صفحه نمایش

قدرت پردازش

ظرفیت حافظه بالا

عدم نیاز به داک دکس برای اتصال به مانیتور

نکات منفی

عدم افزایش رزولوشن ویدیوهای فوق آهسته نسبت به S9

سنگین تر شدن بدنه

عدم تغییر طراحی نسبت به نسل قبل

منبع : دیجیاتو

نویسنده : سینا گلستانه

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text